فعالیت اشخاص و جریانات مختلف سیاسی بدون شناسنامه و چارچوب مشخص، آفت و آسیبی برای فضای سیاسی كشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۱۱۲۰۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم افتتاح خانه احزاب استان زنجان انجام فعالیت‌های سیاسی بدون شناسنامه مشخص را آفتی برای جامعه دانست و گفت: در سال 1358 بزرگترین شخصیت‌های سیاسی، فکری و علمی که عصاره و سرمایه‌های انسانی چند دهه کشور بودند در مجلس خبرگان به تحریر قانون اساسی پرداختند.

اسداله درویش امیری با بیان این مطلب که حقوق جامعی از مشارکت احزاب در حوزه های اجتماعی و سیاسی کشور در قانون اساسی پیش بینی و تدوین شده است، افزود: فعالیت احزاب در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و قوانین کشور حقی است که برای جامعه سیاسی و اجتماعی در نظر گرفته شده و احزاب سیاسی اجازه نخواهند داد که این حق از جامعه گرفته شود.

مقام عالی استان حضور احزاب را به منزله مشارکت آنان در مدیریت و نظام سیاسی جامعه قلمداد نمود و از دبیران و فعالین احزاب سیاسی خواست تا در جهت آشنایی کامل و مرور دقیق قانون اساسی کشور اهتمام جدی داشته باشند.

درویش امیری در ادامه بر ضرورت حفظ و رعایت احترام متقابل احزاب سیاسی تاکید نمود و اظهار داشت: اگر احزاب سیاسی به مرحله ای برسند که با رعایت حقوق متقابل و حفظ احترام یکدیگر فعالیت نمایند، می توانند به ایجاد تحرک و نشاط سیاسی در جامعه تاثير گذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست همه افراد و احزاب با یکدیگر کاملا هم‌فکر و هم‌نظر باشند، خاطرنشان کرد: اگر فعالین سیاسی بدون رعایت احترام یکدیگر به تخریب افکار و احزاب رقيب بپردازند دچار حب و بغض و نفسانیت و ارتکاب گناه خواهند شد.

مدیرعالی استان همچنین به ابلاغ منشور 18 ماده اي انتخابات از سوی مقام معظم رهبری پس از تائید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به قوای سه‌گانه کشور اشاره نمود و گفت: در یکی از بندهای این منشور مشارکت احزاب شناسنامه‌دار کشور به منظور رونق بخشيدن به فضای سیاسی و ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش بینی شده که احزاب و فعالین سیاسی باید از این فرصت ایجاد شده در ایجاد نشاط و شور سياسي در کشور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار سیاسی کشورهای توسعه یافته و نقش احزاب در استقرار آن ساختار سیاسی اشاره نمود و با یادآوری تشکیل حزب جمهوری اسلامی ایران پس از تصویب قانون اساسی در ایران یادآور شد: در آن مقطع تاریخی کشور، حزب جمهوری اسلامی در شکل گیری ساختار سیاسی و مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی داشت.

درویش امیری افزود: ابتدا شهید بهشتي و سپس شهید باهنر در راس حزب جمهوری اسلامی به فعالیت می پرداختند و پس از شهادت ایشان مقام معظم رهبری که در آن دوران امام جمعه تهران بودند، به عنوان دبیر این حزب انتخاب شدند و با تمام توان از نظام اسلامی دفاع کردند.

وی در پایان احزاب سیاسی استان زنجان را دارای حُسن سلوک و قدرت تحمل بالا نسبت به افکار و نظرات متعدد توصیف نمود و اظهار داشت: احزاب سیاسی استان زنجان به زیبایی به تعامل و مدارای با یکدیگر می پردازند و با برادری، تحمل و احترام به افکار و چارچوب‌های سایر احزاب به فعالیت سیاسی در استان می پردازند.

گفتنی است در پایان این جلسه پس از انجام رای گیری 9 نفر بعنوان اعضای اصلی هیئت رئیسه خانه احزاب استان زنجان، 3 نفر علی البدل و 2 بازرس اصلی و علی البدل این مجموعه انتخاب شدند.

مسعود اطاعتی، فریدون خادم، عباس قنبری، حسن کریمیان، سلطانعلی رفیعی، محمدعلی مسلمی، رضا قاسمپور، علی اسماعیلی و اکبر عباسی به ترتیب، بر اساس کسب بیشترین آراء بعنوان اعضای اصلی هیئت رئیسه خانه احزاب استان و نیز نقی مجتهدی، حسین خیبرشکن و یوسف اصانلو به ترتیب بعنوان اعضای علی البدل و همچنین آقایان احمد صاحب ناسی و محمدباقر اکبرپور با کسب بیشترین آراء به ترتیب بعنوان بازرسین اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

ارسال نظرات