‎رئیس کمیته امداد:

‎ ضرورت همكاري تمامي دستگاه هاي خدمت رسان براي محروميت زدايي در كشور

‎هر خدمتی که در کمیته امداد انجام مي شود، متعلق به نظام است و همه در این باره وظیفه دارند.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۹۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس کمیته امداد در سفر به شهرستان ابهر ضمن حضور در جمع امدادگران، اهداف این نهاد در بخش‌های مختلف را تشريح كرد و گفت: هرچند کمیته امداد متولی رسیدگی به امور محرومان است، اما هر خدمتی که دراین نهاد انجام مي شود، متعلق به نظام است و همه در این باره وظیفه دارند، پس لازم است که تمامي دستگاه‌هاي خدمت رسان براي محروميت زدايي در كشور اقدام كنند.

مهندس سید پرویز فتاح، با اشاره به اینکه در دین اسلام تاکید بسیاری به دستگیری از نیازمندان شده است، اظهار کرد: وظیفه همه امدادگران دستگیری از محرومان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به امور آنها است.

وی با بيان اینکه رسیدگی نكردن به نیازمندان و بی‌توجهی به مشکلات جامعه قطعا طبعاتی برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: هرچند کمیته امداد متولی رسیدگی به امور محرومان است، اما هر خدمتی که دراین نهاد انجام مي شود، متعلق به نظام است و همه در این باره وظیفه دارند، پس لازم است که تمامي دستگاه‌هاي خدمت رسان براي محروميت زدايي در كشور اقدام كنند.

رئیس کمیته امداد رسیدگی به نیازمندان را نوعی عبادت برشمرد و گفت: امدادگران با خدمت‌رسانی به محرومان یک نوع امر عبادی انجام می‌دهند که اگر در ارائه این خدمات کار خدایی باشد، قطعا امور به بهترین شکل متجلی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد پل ارتباطی بین خیران و محرومان است که البته در این نهاد باید به تاسی از امیرالمومنین (ع) خدمت‌رسانی به محرومان بايد به صورت شبانه‌روزی انجام شود.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود اعتماد مردمی را بزرگترین سرمایه کمیته اين نهاد عنوان کرد و افزود: کمیته امداد نهادی مردمي است و کارها در آن نباید به صورت اداری انجام شود، بلکه باید به صورت جهادی فعالیت و در این راه عزت نفس مددجویان حفظ شود.

رئیس کمیته امداد در ادامه به وضعیت مددجویی شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر یتیم ابهری هفت حامی با کمیته امداد همکاری دارد.

وی همچنین به طرح مفتاح‌الجنه و توجه مسئولان شهرستان به امور محرومان نیز اشاره کرد و گفت: با گزارش ارائه شده شهرستان ابهر وضعیت مطلوبی در امور مختلف مشارکتی دارد که امیدواریم با همراهی خیران زمینه ساخت مسکن برای 109 خانوار فاقد مسکن ابهری ایجاد شود.

فتاح همچنین از پشت نوبت بودن 35 نوعروس برای دریافت کمک هزینه ازدواج در ابهر خبر داد و افزود: وضعیت شهرستان در این بخش نیز مطلوب است که امیدواریم با همراهی خیران تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت کمک هزینه ازدواج به همه این افراد اقدام شود.

رئیس کمیته امداد در پايان به طرح شوق زیارت نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری خیران زمینه اعزام 500 نفر از مددجویان ابهری را به مشهد مقدس فراهم کنیم.

ارسال نظرات