استاندار زنجان:

لزوم فعالیت احزاب با حفظ حرمت ها‌

فعالیت های احزاب باید در چهارچوب اخلاق و با حفظ حرمت ها صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۹۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم افتتاح دفتر حزب اعتدال و توسعه استان زنجان گفت: انتظار می رود با توجه به فعالیت هایی که احزاب و گروه های سیاسی مختلف در سطح کشور علی الخصوص با نزدیک به شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر انجام می دهند، این فعالیت ها در چهارچوب اخلاق و با حفظ حرمت ها صورت گیرد.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه زنجان اولین استانی است که خانه احزاب در آن تشکیل و راه‌اندازی شده است، افزود: امیدواریم همه احزاب شناسنامه‌دار و احزابی که به طور رسمی در کشور فعالیت می‌کنند، در فعالیت هایشان حریم یکدیگر را رعایت و حرمت ها را حفظ کنند تا بدین وسیله شاهد رشد و شکوفایی احزاب در جامعه باشیم.

وی به لزوم وجود احزاب و سلیقه های مختلف به منظور رشد سیاسی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر قرار بر این باشد که تمامی مردم جامعه همانند حزب تفکرات موجود در حزب اعتدال و توسعه، نگرش سیاسی داشته باشند، پس چرا حزب‌های دیگر در کشور تاسیس شده است؛ به همین دلیل می توان گفت هر گروه و هر جریانی که یک تشکل سیاسی به راه انداخته، به تبع آن برداشتی است که از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد، بنابراین ضروری است با رعایت اصول و مرامنامه های حزبی، در رعایت احترام به عقاید احزاب دیگر کوشا باشیم.

استاندار زنجان بد اخلاقی احزاب نسبت به هم را باعث تسری این امر به جامعه خواند و گفت: انتظار می رود فعالیت احزاب در استان زنجان با رعایت این اصل یعنی حفظ حرمت ها، احترام به عقاید یکدیگر و حرکت در راستای چارچوب ها اخلاقی و سیاسی انجام شود.

وی به ابلاغ سیاست های انتخابات توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در یکی از بندهای منشور انتخاباتی، به نقش فعال و پررنگ احزاب اختصاص و تاکید شده است؛ به طوری که ضروری است احزاب کشور زمینه مشارکت حداکثری مردم را به منظور برگزاری پر شکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی فراهم کنند.

درویش امیری ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در منشور انتخاباتی، بندی را به حضور فعال و پر رنگ احزاب اختصاص دادند و تاکید کردند که احزاب کشور باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی فراهم کنند، مایه مباهات است. به طوری که این ۱۸ بند منشور صادر شده مقام معظم رهبری تاکید بر حضور فعال و پر رنگ احزاب در انتخابات، یک دریچه‌ای جدید است برای نقش اساسی احزاب به منظور حضور در عرصه مسائل سیاسی، اجتماعی و انتخابات که این امر را به فال نیک می‌گیریم.

ارسال نظرات