خبرهای داغ:
عبدالحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه روی دیگر حادثه پلاسکو زنگ هشداری برای مدیریت استان برای توجه به ایمن‌سازی ساختمان‌ها و جایگاه ویژه مدیریت بحران دارد، گفت: توجه ویژه‌ای باید به ایمن‌سازی بازارهای قدیمی شهر اصفهان شود.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۶۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و شصت و چهارمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* ابلاغیه وزارت کشور درک غیرواقع‌بینانه از مأموریت‌های فعلی شهرداری‌ها است

اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حادثه تلخ و غم‌انگیز حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: این حادثه حاوی نکات بسیار ارزشمند برای سیاست‌گذاران و برنامه ریزان و در حقیقت زنگ خطری برای مسئولان و متولیان امر است.

وی تصریح کرد: چگونه علیرغم وجود ضوابط، قوانین مختلف و متعدد قانونی و دستورالعمل‌های لازم در کشور، باید شاهد این‌چنین حادثه ناگواری باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ابلاغ ده مورد تذکر کتبی به مجموعه ساختمان پلاسکو در خصوص ناایمن بودن این ساختمان، گفت: حالا پس از این حادثه غمبار اشاره به این تذکرات می‌شود که هیچ‌وقت رنگ عملیاتی شدن به خود ندیده است.

آذربایجانی خاطرنشان کرد: این حادثه زنگ خطری برای تمامی شهرها از جمله اصفهان است که دارای بافت فرسوده و ساختمان‌های قدیمی فراوان هست.

وی ضمن تأکید بر اعمال قوانین و ضوابط حتی به‌صورت سخت‌گیرانه در این خصوص، پیشنهاد داد: برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در اصفهان کمیته ایی ویژه تشکیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصاحبه مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد ابلاغ چارت سازمانی شهرداری اصفهان گفت: مضمون ابلاغیه وزارت کشور نشان از عدم درک صحیح و واقع‌بینانه از مأموریت‌های فعلی شهرداری‌ها و مطالبات ایجادشده از مدیریت‌های شهری است.

آذربایجانی تأکید کرد: آیا به نظر صاحب‌نظران جایگاه مدیریت‌های شهری صرفاً یک‌نهاد خدماتی است یا بر اساس اقتضائات زمانی، مکانی و مطالبات فراهم‌شده نگاه به مدیریت شهری به‌عنوان نهادی صرف خدماتی نبوده و به نهادی فرهنگی اجتماعی و خدماتی تبدیل‌شده است.

* مدیریت مالی دولت دارای چالش‌های بسیار زیادی است/ کسری از تخصیص احیای ارومیه را هم به زاینده‌رود می‌دادید

عدنان زادهوش نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر با اشاره به حضور چند روز پیش طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی در اصفهان اظهار کرد: در این حضور از رئیس شورای شهرستان اصفهان دعوت به عمل نیامد، به نظرم بسیاری از گسست‌ها و نابسامانی ها عمیق که بین مردم و مسئولان دیده می‌شود به دلیل عدم همین ارتباط‌ها است.

وی با بیان اینکه مردم کشور در فشار اقتصادی به سر می‌برند، تصریح کرد: مدیریت مالی دولت دارای چالش‌های بسیار زیادی است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با اظهار بر اینکه در سطح استان شاهد عدم توانایی حل مشکلات هستیم، اظهار کرد: مجموعه این مشکلات و ناتوانایی‌ها چیزی جز ناامیدی از دولت امید به دنبال نخواهد داشت.

زادهوش با اشاره به دیداری که با مسئولان برنامه و بودجه کشور داشته است، گفت: در این جلسه مطرح شد که تاکنون بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه تخصیص داده شده است، در حالی که اگر کسری از این مقدار را به زاینده رود تخصیص داده بودند شاهد مشکلات امروزی در این موضوع نبودیم.

وی از مدیر ارشد شهر درخواست کرد: به ردیف بودجه گلوگاه‌ها توجه ویژه داشته باشد تا در آینده با مشکلات عدیده در گلوگاه‌های شهری مواجه نشویم.

* اعلان هشدار عضو شورا برای ساختمان 70 واحدی غیر مجاز موبایل فروشی در اصفهان

نورالله صلواتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد، گفت: ساختمانی چندطبقه در خیابان فردوسی اصفهان وجود دارد که قبلاً دارای 14 واحد خدمتی و اداری بوده است اما به خاطر سودجویی تبدیل به 70 واحد تجاری و مغازه موبایل فروشی شده است.

وی ادامه داد: حال تصور کنید حادثه‌ای در این ساختمان به وقوع بپیوندد آنگاه تعداد کثیری از صاحبان و کارکنان مغازه‌ها به همراه مشتریان خود از تنها درب ورودی و خروجی این ساختمان که 1.5 متر بیشتر طول ندارد خارج شوند، مطمئناً با حادثه‌ای تلخ روبرو خواهیم بود.

صلواتی به مجموعه سیتی سنتر اصفهان نیز اشاره و اظهار کرد: در زمان شلوغی، در صورت وقوع حادثه یا شرایطی که نیاز به تخلیه افراد باشد آیا پارکینگ‌های این مجموعه توانایی خارج ساختن تعداد زیادی خودرو را دارد یا خیر، البته پیشنهاد می‌کنم برای این موضوع نیز تصمیم‌های مقتضی اخذ شود.

* تهیه دستورالعمل تعامل و هماهنگی اصناف کشور برای ایمن‌سازی واحدهای تجاری

رسول جهانگیری عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اظهار کرد: اتاق اصناف ایران در دستورالعملی به تعامل و هماهنگی اصناف کشور برای ایمن‌سازی واحدها و مجتمع‌های بزرگ تجاری به‌ویژه ساختمان‌هایی با قدمت بالا تأکید شده است.

* اقدام غیرقانونی پروژه ساماندهی ناژوان

مهدی باقر بیگی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باید به فکر تجهیز کامل آتش‌نشانی‌های اصفهان باشیم.

وی گفت: پروژه ساماندهی ناژوان به خاطر آتش افروختن برخی از شهروندان، در روزهای آخر هفته مبادرت به بستن راه مردم از پل وحید تا گذر بزرگراه و ابتدای جاده الفت می‌کند که این کار غیرقانونی است.

* بازارهای قدیمی شهر اصفهان باید ایمن‌سازی شوند

عبدالحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه روی دیگر حادثه پلاسکو زنگ هشداری برای مدیریت استان برای توجه به ایمن‌سازی ساختمان‌ها و جایگاه ویژه مدیریت بحران دارد، گفت: توجه ویژه‌ای باید به ایمن‌سازی بازارهای قدیمی شهر اصفهان شود.

وی از کمیته نام‌گذاری شهرداری اصفهان تقاضا کرد: مکان مناسبی را به نام آتش‌نشانان مزین کند.

صادقیان با اشاره به پروژه لوله‌گذاری انهار توسط جهاد کشاورزی در غرب شهر اصفهان اظهار کرد: با بررسی تجربیات شهرهایی که این اقدام را انجام داده‌اند نشان داده‌شده است که این کار موجب ه از بین رفتن اکثر درختان اطراف این انهار شده است ولی علی‌رغم تذکرات داده شد در این زمینه، جهاد کشاورزی باز پیگیر اجرای آن است.

* پلاک ایمنی بر روی ساختمان‌های ایمن زده شود

عبدالرسول جان‌نثاری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ناایمن بودن ساختمان‌های قدیمی در شهر اصفهان، پیشنهاد کرد: با بازدید این ساختمان‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی در صورت صحت این موضوع، پلاک ایمنی بر روی آن‌ها زده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها