بسکابادی افزایش بهره‌وری، ورود به مسائل علمی کشاورزی و ارائه آموزش به کشاورزان روستایی را از جمله اهداف اجرای" طرح بسیج همگام با کشاورز" دانست و گفت: خوشبختانه کشاورزان استان از اجری این طرح استقبال خوبی داشته‌اند چرا که این طرح توسط خود مردم روستاها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۵۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
به گزارش سرویس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی  تاسیس شد که ترسیم الگوی اسلامی ایرانی مهندس بسیجی کشاورزی تراز انقلاب اسلامی و کمک به کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی و متولیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بدون موازی کاری و با همکاری نهادها و متولیان ذیربط از جمله وظایف عمده آن است. در این خصوص با مهندس محمد بسکابادی در باره اجرای طرح ملی " بسیج همگام با کشاورز" در خراسان رضوی به گفتگو نشستیم.

پیگیری جدی طرح در کانون های شهر مشهد  توسط بسیج مهندسین کشاورزی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طرح بسیج همگام با کشاورزی در استان خراسان در سال 1392 با 650 شبکه شروع به کار کرد. در سال های بعد بر اساس تقسیم سهمیه ها کاهش رقم داشتیم و در حال حاضر 400 بسیج همگام با کشاورز فعال در سطح استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که این تعداد به صورت متناسب و متوازن با شرایط اقلیمی و آمایش سرزمینی در سطح استان و توابع پراکنده هستند و بر اساس آمار زراعی که بر اساس عملکرد طرح بسیج همگام با کشاورز در سال 94-95 گرفته شد، حدود 150 تغییر عملکرد داشتیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای ویژه ای که در سطح استان انجام شده است استقرار ستاد استانی طرح در یکی از کانون های شهر مشهد  است که از سری وظایف این ستاد استانی رصد متمرکز، بازدید، پیگیری و گزارش دهی است.

پیگیری مستمر این  بزرگواران در ستاد استانی باعث شده است که به لطف خدا این طرح در استان خراسان رضوی با موفقیت و استقبال خوب مردم مواجه شود.

نمایشگاهی به وسعت شهر

سرهنگ پاسدار محمد بسکابادی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت:از برنامه های پیش رویی که این طرح دارد، تبدیل پوستر تغییر عملکردها که به تفکیک شهرستان به صورت مصور ونمودار است که بر این اساس با تعیین دقیق نقطه روستایی و معرفی کشاورز تغییر عملکرد مشخص گزارش خواهد شد.

به امید خدا با این گزارش و به مناسبت دهه فجر نمایشگاهی را در چند نقطه شهر مقدس مشهد به نمایش در خواهیم آورد. ازمحل های برگزاری این نمایشگاه که در حال حاضر مشخص است میتوان به دانشگاه فردوسی، دانشکده کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان سپاه اشاره کرد و پیشاپیش نوید این را میدهم که به لطف خدا با استقبال خوب مردم، دانشجویان و متخصصین حوزه کشاورزی رو به رو خواهد شد.

تدوین آئین نامه مشترک با سازمان جهاد کشاورزی جهت هماهنگی اجرای طرح با سازمان جهاد کشاورزی

وی بین کرد: از دیگر طرح هایی که در استان خراسان رضوی صورت گرفت، تدوین آئین نامه مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی جهت هماهنگی اجرای طرح با سازمان جهاد کشاورزی استان بود که این موضوع همراهی با دوستان در جهاد کشاورزی را بهمراه داشت. در غیر این صورت جهاد کشاورزی در مقابل ما قرار میگرفت و طرح خوب را با چالش مواجه می کرد ولی با تدوین این دستورالعمل به لطف خدا و دوستان در سازمان جهاد کشاورزی موفقیتی غیر قابل توصیف را تجربه کردیم.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی گفت: در کانون جوین، دوستان ما سال گذشته روی مزرعه کلزای یکی از کشاورزان کار ویژه انجام دادند. به این صورت که کشاورزی که در بهره برداری کاشت اول با صدمه و خسارت سنگینی مواجه شده بود با حمایت و راهنمایی متخصصین این کانون در کشت مجدد نتیجه بسیار شگفتی را شاهد بود و شکست را به موفقیت زیبایی جبران کرد. گزارش این اتفاق نیز در صدا و سیمای استان خراسان رضوی و اخبار مرکزی پخش شد.

انتقال علم، تجربه و معنویت در کنار ارائه تسهیلات و اشتغال‌زایی ازجمله اهداف این دوره‌های آموزشی است

مهندس محمد بسکابادی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی اظهار کرد: یک کارگاه آموزشی در رابطه با پرورش و نگهداری شتر مرغ در طی دو روز برگزار شد که در حدود 150 نفر از دستندرکاران و فعالان در عرصه پرورش شتر مرغ در آن حضور یافتند و پس از پایان این دوره ابراز رضایت بسیار زیادی از آموزش های این کارگاه داشتند.

وی افزود: کارگاه دیگری در خصوص پرورش و فروش قارچ به همت دوستان برگزار شد. آموزش این کارگاه بر عهده یک کارشناس از کشور هلند بود که دست اندرکاران پرورش قارچ، آخرین آموزه های روز دنیا را  در این کارگاه یک روزه آموزش دیدند.
ارسال نظرات