خبرهای داغ:
مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی از فراخوان کارگاه شعر انقلاب استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۵۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

علی شهودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با گرامیداشت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین پدیده تاریخ معاصر بشریت بود که همه عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داد که یکی از این عرصه های متاثر از انقلاب اسلامی، عرصه شعر و ادبیات بود که با الهام از فرامین امام راحل و پیام های ارزشی شهدا و انقلاب، حیات تازه ایاز عمر خود را تجربه می کند.

وی افزود: شعر انقلاب شعری زلال و برخاسته از ضمیر پاک انسان بوده و شاعر انقلابی به عنوان شخصی مسئولیت پذیر، همواره منادی عزت و سربلندی انسانها در سایه اسلام و قرآن و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار بوده است.

شهودی نقش شعر انقلاب را در پرورش اخلاق بسیار موثر خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه شاعران انقلابی از منابع بسیار ارزشمند و غنی اسلامی برخوردار هستند، می توانند با خلق آثار ارزشمند خود نقش مهمی را در تربیت اخلاق جوانان ایفا کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سهم مهم مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب، انجمنشعر انقلاببسیج هنرمندان استاناقدام به انتشار فراخوان شعر انقلاب با موضوعاتپیروزی انقلاب اسلامی، قیام 29 بهمن مردم آذربایجان با محوریت علما و روحانیون بصیر و آگاه در تبریز، شهدای محراب و نقش شهید آیت الله قاضی در انتقال پیام امام خمینی(ره) به مردم و هدایت قیام مردم آذربایجانکرده است.

مسئول انجمن شعر انقلاب تاکید کرد: شاعران علاقمند می توانند تا پایان بهمن ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه انجمن شعر انقلاب واقع در تبریز – بلوار 29 بهمن – مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن – سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی – کد پستی 5166617756 ارسال و یا به دفاتر کانون های بسیج هنرمندان در شهرستان ها تحویل و یا به آدرس الکترونیکhonarmandan.ea@gmail.comایمیل کنند .

شهودی ادامه داد: آثار رسیده توسط هئیت داوران بررسی و اشعار منتخب در کارگاه شعر انقلاب که در اسفندماه برگزار خواهد شد توسط صاحبان آثار قرائت و در مورد ارزش شعری آثار، شرکت کنندگان و داوران به بحث و گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت.
ارسال نظرات