مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی درباره انتخابات آینده گفت: سابقه نشان داده است ما تاکنون به برنامه‌ها رأی ندادیم تا افراد مدیر و برنامه‌ریز پای کار بیایند و مشکلات کنونی کشور نتیجه این انتخاب‌های ناآگاهانه است.
کد خبر: ۸۸۱۱۰۹۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهلا تاجفر اظهار داشت: اثربخشی مثبت برجام بر همه قسمت‌های جامعه به ویژه محیط خانواده را شاهد هستیم، چرا که بر اثر تحریم دچار مشکلات بسیاری شده بودند.

وی افزود: با‍ توجه به وجود حدود 50 هزار نفر زن سرپرست خانوار در‌ استان و مشکلات معیشتی خانواده‌های آنان تمرکز اصلی ما در دفتر امور‌ بانوان و خانواده استانداری ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و‌ صاحبان صنایع استان با این بانوان جویای کار‌ است.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم جهت رونق در‌ کسب و کار بانوان صاحب مشاغل خانگی در سطح شهر و استان از برنامه‌های ویژه ما برای حمایت از بانوان شاغل است.

تاجفر در ادامه از‌ انتخاب نشدن مدیران کل در استان از میان بانوان توانمند و دارای صلاحیت توسط مسئولین انتقاد و از بی‌اهمیتی قلمداد شدن این موضوع مهم نزد مقامات دولتی آذربایجان غربی ابراز گلایه‌مندی کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در این ارتباط که در انتخابات پیشرو اگر یک زن رقیب اصلی آقای روحانی شود شما به کدام یک رای خواهید داد افزود: برای من مسئله جنسیت اهمیت ندارد و به طور قطع به کارآیی برنامه‌های کاندیدا رای خواهم داد و تعصبی نسبت به هیچ کدام از کاندیداها نخواهم داشت.

تاجفر ادامه داد: سابقه نشان داده است ما تاکنون به برنامه‌ها رای ندادیم تا افراد مدیر و برنامه‌ریز پای کار بیایند و مشکلات کنونی کشور نتیجه این انتخاب‌های ناآگاهانه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به موضوع زنان خیابانی این پدیده را معضل مهمی برای استان و ارومیه معرفی کرد که بی توجهی مسئولان شهری نسبت به این معضل را مایه تاسف دانست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی گرمخانه تازه تأسیسی که جهت اسکان این زنان سال گذشته در یکی از محلات حاشیه‌نشین ارومیه احداث شده بود از تعطیلی اخیر این محل توسط شهرداری ارومیه خبر داد و از بهره‌برداری انتخاباتی که برخی مسئولان شهری در سال گذشته از احداث این محل انجام داده بودند ابراز تاسف کرد.

تاجفر با اشاره به جایگاه حقوق زنان در قوانین رسمی کشور‌،‌ ابلاغ سند جدید حقوق شهروندی توسط دولت تدبیر‌ و‌ امید را بیشتر در جهت یادآوری هر چه بیشتر این قوانین دانست چرا که همه بندهای این سند به عینه در قوانین مصرح کشور موجود بود.

وی تأسیس پارک ویژه بانوان را مطالبه جدی بانوان استان دانست و مهیا کردن فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت حضور فعال دختران در تماشای مسابقات ورزشی را از ضرورت‌های امروز جامعه اسلامی عنوان کرد!

وی در پاسخ به این سوال که چرا در سازمان متبوع شما به جای توجه کافی به نقش و اولویت اصلی بانوان در جامعه که طبق تعاریف دینی تربیت صحیح فرزند و همسرداری است، پیگیری برخی حواشی این عرصه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؟ در اظهار نظری عجیب اولویت اصلی زن در دیدگاه اسلام را زیبایی، طراوت و شادابی دانست!

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در پایان با دعوت از مسئولان شهر و استان جهت رفع معضل‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه بانوان و خانواده نگاه جدی به این عرصه را پیش‌فرض رفع همه مشکلات شهری، استانی و کشوری عنوان کرد.

ارسال نظرات