دبیر علمی همایش گفت و گوهای ایران و جهان عرب:
دبیر علمی همایش گفت و گوهای ایران و جهان عرب گفت: قسمتی از گفتگوهای ایران و جهان عرب در این همایش نتیجه اجرای این طرح است و تاکنون توانسته ایم از مرحله ایده به اجرا برسیم.
کد خبر: ۸۸۱۰۹۸۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج مسعود فکری صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش گفت و گوهای ایران و جهان عرب در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: قسمتی از گفتگوهای ایران و جهان عرب در این همایش نتیجه اجرای این طرح است و تاکنون توانسته ایم از مرحله ایده به اجرا برسیم.


وی افزود: گفت و گو، راه را برای پیشرفت انسان هموار می کند و بهترین راه برای برخورد با مشکلات است. عنصر فرهنگی عاملی درهم تنیده با گفت وگو است که نقش سرنوشت سازی در این زمینه ایفا می کند.


فکری تصریح کرد: جوامع ایرانی و عرب نیازمند استفاده از مکانیزم گفت وگو هستند که این گفت وگو منحصر به یک قشر نیست و بستگی به جایگاه و دیدگاه متفکران دارد


وی گفت: گام های بلندی در این زمینه برداشته ایم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این اندیشه را در معرض بررسی دست اندرکاران قرار داده که با استقبال گسترده ای به ویژه در محافل علمی روبه رو شده است 


دبیر علمی همایش گفت وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب از پرپایی چهار نشست مقدماتی در یک سال اخیر در کشورهای ایران، لبنان، تونس و قطر خبر داد و گفت: اقدامانی در این راستا صورت گرفته که می توان به افتتاح دبیرخانه کل گفت وگوی ایران و عرب و فراهم کردن فرصت برای دانشگاه ها به منظور ورود به این عرصه اشاره کرد


وی عنوان کرد: شش کمیسیون در این همایش فعال است که کمیسیون زنان ایران و جهان عرب با همکاری دانشگاه الزهرا (س) و کمیسیون روابط فرهنگی و ادبی به همت دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شده است


فکری ادامه داد: کمیسیون عقلانیت و اعتدال با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی کمیسیون رسانه با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، کمیسیون جوانان ایران و جهان عرب با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و کمیسیون همکاری های علمی و دانشگاهی به همت دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده است. 


فکری گفت: دعوت نامه هایی از طریق رایزنی ها به کشورها ارسال شده تا دیدگاه صاحب نظران در قالب مقاله و پژوهش ارایه شود که این مقالات به کمیته داوری ارجاع شده و برخی از مقالات برگزیده دراین همایش قرائت خواهد شد.
فکری بیان داشت: ما به دنبال تحقق تصویب منشور دبیرخانه و تهیه دیدگاه های مورد نظر هستیم و آنچه تاکنون انجام شده مقدمه ای برای رسیدن به مرحله عمل بوده است.

ارسال نظرات