استاندار زنجان:

صادرات کالا از گمرک زنجان به 34 کشور دنیا

در 9 ماهه سالجاری، صادرات کالا از گمرک زنجان به 34 کشور دنیا در قاره‌های مختلف به ارزش 137 میلیون دلار انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۹۵۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان برگزار شد، ضمن قدردانی از مجموعه تلاش‌های بازرگانان و تولید کنندگان استان زنجان گفت: مسیر صادرات از استان زنجان به کشورهای مختلف جهان باز شده و می توان گفت زنجان در ریل صادرات قرار گرفته است.

اسداله درویش امیری افزود: علیرغم اینکه میزان صادرات انجام شده از گمرک زنجان به میزان صادرات بنادر بزرگ کشور نیست، اما اینکه استان توانسته در مسیر صادرات به کشورهای دیگر قرار بگیرد، اقدام مهمی به شمار می‌آید.

وی تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در استان را 1250 واحد برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد، بیش از 100 واحد وارد بخش صادرات به کشورهای دیگر شده اند و با بر افراشتن پرچم صادرات استان، به بازارهای جهانی دست یافته اند.

اسداله درویش امیری با اشاره به ظرفیت‌های فوق العاده ایجاد شده در بخش های اقتصاد و اشتغال در حوزه IT در دولت یازدهم، از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه خواست از فرصت ایجاد شده در دولت نهایت استفاده را ببرند و از ظرفیت‌های تیم اقتصادی دولت در راستای پیشبرد و توسعه صادرات واحدهای تولیدی خود استفاده نمایند.

این مقام مسئول در ادامه به مبادلات بازرگانی انجام شده از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سالجاری، صادرات کالا از گمرک زنجان به 34 کشور دنیا در قاره‌های مختلف به ارزش 137 میلیون دلار انجام شده و نیز از 37 کشور مواد اولیه و خام به ارزش 198 میلیون دلار وارد استان شده است.

درویش امیری راه‌اندازی چندین واحد صنعتی جدید در زنجان و ضرورت تامین مواد اولیه و تجهیز ماشین آلات این واحدها را یکی از عوامل افزایش میزان واردات استان نسبت به صادرات دانست و افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هیچ کالای مصرفی به استان وارد نمی شود و مواد خام نیز از استان زنجان صادر نمی گردد.

استاندار زنجان ابراز امیدواری کرد با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی با چند کشور از جمله ترکیه، آذربایجان، مالزی و اندونزی، استان زنجان بتواند در مبادلات تجاری با این کشورها از سهم بیشتری برخوردار شود.

ارسال نظرات