خبرهای داغ:
دوره آموزشی و همایش امربه معروف و نهی از منکر پایگاههای مقاومت بسیج و ائمه مساجد ابوزیدآباد و بخش کویرات در حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۷۷۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،در این همایش،مسئول تایید صلاحیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل، ترویج فرهنگ دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و ضمن بیان اینکه آیات و روایات متعددی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، خواستار تلاش برای نهادینه کردن این فریضه مهم الهی شدو در این باره اظهار داشت: بهترین شیوه امربه معروف و نهی از منکر تذکر لسانی با شیوه ای مودبانه است که نقش کلیدی در اصلاح فرد و در نهایت اصلاح جامعه دارد.

سید رضا مدنی، با اشاره به اهمیت شیوه اجرای این فریضه الهی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکرمی بایست بدون کمترین خشونت و با هدف اصلاح جامعه انجام شود تا بتوا آسیب های اجتماعی را کاهش داشت.
وی،افزود:امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم در کنار فریضه هایی چون نماز، روزه و حج آمده است که نشان دهنده جایگاه آن در فرهنگ انسان ساز اسلام و احکام عملی است.

سیدرضا مدنی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر بایستی از شرایط لازم برای این امر برخوردار باشند اذعان داشت: آموزش های ضروری پیرامون این امر باید به افرادی که در راستای اجرایی کردن این فریضه مهم همت می کنند ارائه شود.

وی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید ضمن شناختن تفاوت روحی و اخلاقی مردم از سر دلسوزی و با شیوه های خاص خود نسبت به تذکر لسانی اقدام کنند.

وی با بر شمردن بعضی از روش و شیوه های درست در تذکر لسانی و احیای این فریضه مهم اظهار داشت:شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاههای مقاومت مساجد با هدف تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در سطح محلات تشکیل شده است.

دادستان دادسرای انقلاب شهرستان آران و بیدگل نیز، با برشمردن برخی از قوانین آمرین به معروف و ناهیان از منکر،احیای این فریضه را در جامعه مهم دانست و اظهار داشت:افرادی که امربه معروف و نهی از منکر می کنند می بایست بر اساس چارچوب قانونی خود چنین اقداماتی را انجام دهند.

سید محمدجوادی، به برخی از آسیب های اجتماعی بخش کویرات اشاره کرد و افزود:منطقه ابوزیدآباد جزء مناطق بکر شهرستان بوده که کمترین آسیب ها را در زمینه گردشگری داشته و باید به نحوی برنامه ریزی گردد که بعضی از معضلاتی که در دیگر نقاط گردشگری شهرستان گریبان گیر آن بوده ایم ان شاء الله در این منطقه شاهد این آسیب ها نباشیم.

وی،افزود:مصرف زیاد آب در بخش های کشاورزی و خانگی،اعتیاد به مواد مخدر،ماهواره،فضای مجازی و قطع و از بین بردن جنگل های تاغ توسط بعضی از افراد،برخی از دغدغه هایی بوده که با آن مواجه هستیم.

امام جمعه ورئیس شورای امربه معروف و نهی از منکر ابوزیدآباد و بخش کویرات نیز،امربه معروف و نهی از منکر را یک عمل عبادی،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد:این فریضه،شرایط،ضوابط و مراتبی دارد که عده ی خاصی می توانند آن را انجام دهند.

آیت الله مفرح زاده، به ابعاد مهم این فریضه پرداخت و اظهار داشت:قبل از امربه معروف و نهی از منکر،پند و اندرز و تذکر لسانی را بهترین شیوه می باشد که بسیاری از امور حل خواهد شد.

وی،افزود:آمرین به معروف و ناهیان از منکر می بایست احکام،شرایط و مراتب این فریضه را مطالعه کنند و روحانیون نیز در راستای اجرایی کردن این فریضه مهم، آموزش های لازم و ضروری را ارائه نمایند تا قصد و نیت،صرفا اصلاح افراد جامعه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها