خبرهای داغ:
حجت‎الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد:

سه اصل مهم روایت گری

رئیس موسسه روایت سیره شهدا بر لزوم توجه بیشتر روایان و مبلغان نسبت به آیات قرآن کریم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۷۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
سه اصل مهم روایت گری
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین ماندگاری در همایش «عبای خاکی گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی راهیان نور» که در قم برگزار شد گفت: اگر سه اصل بر روایت گری راویان نور حاکم باشد استفاده بهتری از این ظرفیت خواهیم برد.

وی افزود: اولین اصل آن است که  به هر نحو ممکن می‎خواهیم بیان کنیم که راویان نور امتداد راه انبیا، اولیا و شهدا و بسترساز ظهور امام زمان(عج) هستند؛ این اصل پاسخ به این سوال است که اگر در زمان پیامبر و ائمه(ع) و زمان جنگ بودیم چه می‎کردیم و اگر در زمان ظهور بودیم چه می‎کردیم؟

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: کسانی که در زمان اهل بیت(ع) به آن حضرات کمک نکردند، انسان های غیر طبیعی نبودند، ولی اشکالاتی داشتند که وارد جریان یاری اهل بیت(ع) نشدند.

وی عنوان کرد: کسانی که در مسیر یاری پیامبر و ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) حاضر می‎شوند در فاصله زمانی خاص هستند، ولی همه در یک مسیر هستند؛ این مسیر و خط همان جاده ایثار و شهادت است.

این راوی سیره شهدا افزود: هنر راویان روحانی ایثار و شهادت این است که این خط را برای جوانان تبیین کنیم؛ این خط دارای سه شاخصه مهم است که شامل خدامحوری، تکلیف محوری(ولایت محوری) و استقامت محوری است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهارکرد: نقطه مقابل خدامحوری، مردم، نفس و شیطان محوری است؛ نقطه مقابل تکلیف محوری نیز عافیت طلبی و نقطه مقابل استقامت نیز کم حوصلگی و بی‎صبری است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: سه آیه در سوره هود در عرصه بحث معیت وجود دارد؛ هر کسی که با ولایت باشد در خط صلاح است؛ نجات الهی نیز که این افراد را در بر می‎گیرد نجات از انحراف، سقوط و اضطراب است.

وی عنوان کرد: سقوط به مرحله حیوانیت، سقوط به مرحله چوب خشک و سقوط به مرحله سنگی سه سقوطی است که در قرآن کریم در مقابله مقام هدایت بیان شده است.

این راوی سیره شهدا افزود: استراتژی دوم آن است که با این صراط مستقیم سه نوع ارتباط برقرار می‎کنند که شامل دیدنی، شنیدنی و چشیدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهارکرد: طلاب باید کاری کنند که مردم درخیرات از هم سبقت بگیرند و مردم باطن گناه را ببینند تا از آن فرار کنند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: مردم ما بیشتر تب خیرات دارند تافرهنگ خیر؛ به همین خاطر تا اتفاقی چون آتشنشانان شهید روی می دهد خون می دهند، ولی هرساله عیالواری کمیته امداد بیشتر می‎شود.

وی عنوان کرد: کسانی به مرحله چشیدن می رسند که سه خصلت مداومت، مقاومت و گذشت از موانع داشته باشند؛ این موانع می تواند شامل گناه و یا نگاه مردم باشد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: عمق و تداوم لازم و تکثیر مشکلاتی است که در این عرصه تبلیغی ما را تهدید می کند و اجازه نمی دهد این تبلیغ ماندگارباشد که باید در این عرصه تلاش بیشتری کرد.
ارسال نظرات