این سند با امضای گروهی از سناتورهای آمریکای، از جمله جان‌کری به میخائیل گورباچوف در روز 18 ژانویه سال 1990 ارسال شده و او را به سرکوب و قتل آذریها تشویق کرده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۶۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: ارتقاء بودجه 27 میلیاردی راه‌آهن در سال گذشته به 91 میلیارد در سال آینده شایسته قدردانی است.

وی در عین حال از اینکه اعتبار راه‌آهن استان همسایه در هر دو سال 400 میلیارد تومان بوده و از اینکه راه آهن استان در زمره راه‌آهن‌های اولویت‌دار کشور نیست گلایه و تصریح کرد: بندر خشک اصلاندوز که وعده آن داده شده اگر تا انتخابات عملی نشود، موجب سوء ظن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مناسبت 20 ژانویه که دولت شوروی سابق در آستانه فروپاشی در آن روز در باکو حمام خون به راه انداخته و صدها نفر را به شهادت رساند، به ملت آذربایجان تسلیت گفت.

آیت‌الله عاملی با اشاره به سندی که بیان می‌کند آمریکا در کشتار 20 ژانویه سال 1990 میلادی دست داشته است، گفت: این سند با امضای گروهی از سناتورهای آمریکایی، از جمله جان‌کری به میخائیل گورباچوف در روز 18 ژانویه سال 1990 ارسال شده و او را به سرکوب و قتل آذریها تشویق کرده است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این عداوت آمریکا با آذریها هنوز هم ادامه دارد؛ براساس تصمیم سنای آمریکا در سال 2017 میلادی به ارمنستان 25 میلیون دلار که 3 میلیون دلار بیشتر از کمک سال گذشته است اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: بعد از کشتار باکو در 20 ژانویه، در 24 ژانویه همان سال ارتش سرخ شوروی به لنکران لشکرکشی کرد و همان زمان جمع زیادی از اهالی لنکران به طرف مرزهای ایران حرکت کردند و ایران اسلامی با باز کردن مرزها از آنها استقبال کرد.

امام جمعه اردبیل اعدام سه جوان عکاس تماشاگر در بحرین را به جرم قتل سه سرباز اماراتی محکوم کرد و گفت: دولت امارات رژیم بحرین را تهدید کرده بود که اگر قاتلان پیدا و اعدام نشوند نیروهای خود را از بحرین خارج خواهد ساخت و بحرین از ترس خروج نیروهای اماراتی این سه بیگناه را اعدام کرد.

آیت‌الله عاملی همدستی آمریکا و انگلیس را در جنایات بحرین و یمن محکوم و اظهار کرد: این سه جوان بعد از سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین اعدام شدند.

وی افزود: اگر یک مخالف سیاسی در ایران اعدام شود آمریکاییها و اروپاییها با تمام توان خود به محکومیت ایران اقدام می‌کنند اما اینجا چراغ سبز به ادامه جنایات نشان می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به جنایات عربستان در یمن در طول 22 ماه بمباران شدید، یک علت اصلی حمایت آمریکا و انگلیس از دولت آل سعود را فروش اسلحه توسط این دولتها به آل سعود دانست و از زبان یکی از مسئولان انگلستان نقل کرد که جنگ یمن سود آوارترین جنگ تاریخ معاصر است.

ارسال نظرات