خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی قم خبر داد
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم گفت: از روز دوشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی به استان از دمای هوا کاسته و بارش برف در استان قم آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۶۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
آغاز بارش برف در استان قم طی هفته آینده
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: طی روزهای آینده هوای استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش آرام باد پیش بینی شده است، همچنین طی این روزها غبارمحلی را در قم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز حداقل دمای استان قم 2- درجه و حداکثر آن 14 درجه پیش بینی شده است، اما فردا بیشترین و کمترین دمای استان به 13 درجه و 2- درجه می‌رسد، در روز یکشنبه حداکثر دمای استان قم 14 درجه و حداقل دمای قم 2- درجه خواهد بود و طی روزهای آتی دمای استان نوسانات چندانی ندارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: در 24 ساعت اخیر بیشترین دمای استان در منطقه جمکران با 15 درجه ثبت شده، همچنین سردترین منطقه استان در این مدت شهر قم با 2- درجه بوده است.

قاضی با اشاره به وضعیت وزش باد طی روزهای آتی در استان قم گفت: طی سه روز آینده وزش باد در استان با سرعتی بین 15 تا 30 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، به دلیل سکون نسبی هوا در این مدت هم با پدیده آلودگی در استان قم مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه تاکنون 57 میلی متر بارش در استان قم ثبت شده است، در حالی که در سال گذشته در این مدت 87 میلیمتر بارش در استان داشتیم و همچنین میانگین بلندمدت بارش در استان قم در این مدت 75 میلیمتر بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: امسال بیشترین بارش در استان در منطقه فوجرد با 168 میلیمتر ثبت شد، اما کمترین میزان بارندگی در استان قم هم در منطقه کوشک نصرت با 32 میلیمتر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی به استان از دمای هوا کاسته و بارش در استان قم آغاز می‌شود و بیشتر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها