خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه عنوان کرد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه گفت: وقف، زمينه‎‏ساز تحقق اهداف دين و مقاصد شريعت است، اگر دين را برنامه‎‏ای برای ارتقای ابعاد انسانی آدمی و تأسيس جامعه‌‎‏ای مطلوب بدانيم، وقف، پاره‎‏ای مهم از آن برنامه برای نيل به اهداف است.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۳۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی عیسی‌زاده، افزود: وقف در فرهنگاسلامی و دینی از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است و در احادیث از وقف به عنوان یک صدقه جاریه یاد شده و پیامبر اکرم(ص) یکی از موارد باقیات الصالحات را وقف اعلام کرده‌اند.

وی با توجه به فانی بودن دیگر روش‌های خیرات، خاطرنشان کرد: دیگر روش‌های صدقات و خیرات، با اینکه در جای خود از ارزش معنوی برخوردارند ولی گذرا و فانی بوده و تا وقتی که شخص زنده است، تداوم دارد.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده ادامه داد: اگر همین صدقه رنگ وقف بگیرد، تا زمین پابرجاست، هم واقف و هم مردم از ثمرات و برکات مادی و معنوی یک موقوفه بهره می‏برند و تا زمانی که کسی از ثمرات و عواید موقوفات آن‏ها استفاده می‏کند، علاوه بر دعای خیر مردم، پاداش صدقه جاریه برای واقف منظور میشود، هرچند در قید حیات نباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها