امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه گفت: حمایت، همکاری و حضور مردم دلیل موفقیت در دشورارترین حوادث وسختی هاست.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۱۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از آستانه اشرفیه، حجت الاسلام والمسلمین ساجدی در خطبه امروز شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه با شجاعت و صلابت نقشه دشمن نقش برآب شد اظهار کرد: با اوج گرفتن انقلاب ایران در سال۵۷ و زمزمه ورود حضرت امام ره به ایران بختیار نخست وزیر وقت آن زمان دستور به اشغال فرودگاه مهرآباد تهران به جهت منع ورود امام در روز ۴بهمن داد که با تحصن جمعی از روحانیت در دانشگاه تهران و اعتراض به اقدام رژیم شاه در روز ۷بهمن مانع اشغال شدند و امام در ۱۲بهمن مراجعت نمودند، با وجود نگرانی نزدیکان امام (ره) به تهدیدات امام (ره) با زدن هواپیما و یا در فرودگاه به نحوی که جان امام (ره) مورد حمله ممکن بود قرار بگیرد، این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه دشمن نقش امام را در هدایت و رهبری مردم و پیروزی را به خوبی درک کرده بود تصریح کرد: دشمن می دانست که امام در سال هایی که در تبعید بودند و انقلاب را ازدور هدایت می کردند و حال اگر به ایران بیایند و مردم را از نزدیک هدایت کند حتما نقش سرنوشت سازی خواهد داشت لذا خواستند جلوی این کار را بگیرند و نقشه شان نقش برآب شد که با حمایت روحانیت معزز، حضور مردم و صلابت، شجاعت امام حدود۱۰روز بعد از انقلاب با عنایت خدای متعال انقلاب پیروز شد.

امام جمعه با بیان اینکه نمونه ای از تجربه انقلاب حماسه مردم آمل می باشد گفت: در حماسه مردم در ۶بهمن ۱۳۶۰که گروهک های ضدانقلاب علیه نظام نوپای انقلاب در اطراف کوه های آمل مستقرشدن توطئه نمودند و تصمیم گرفتند شهر آمل را بگیرند و آن چیزی که مانع رسیدن به آن هدفشان شد حضور گسترده مردم بود که مردم سنگرهای متعددی در این شهر زدند و به جهت تعدد سنگرها شهر آمل به شهر هزار سنگر معروف شد.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه آتش سوزی مجتمع تجاری پلاسکو یک تجربه بزرگ در۴۰ سال اخیر است افزود: این مجتمع با ۱۷طبقه ‌توسط یک یهودی ساخته شده است وان شاالله علت این حادثه به مردم اعلام خواهد شد و علاوه بر مردم این مجتمع عده ای از نیروهای امداد جان خود را از دست دادند.

وی همچنین با بیان اینکه رهبر این حادثه را دردناک اعلام کردند گفت:به فرموده رهبر معظم در خصوص این حادثه اولویت اول این است که باید همه مسئولین خدمات مجاهد آمیز را ادامه دهند .

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه می بایست با رعایت نکات ایمنی جلوی خسارت جانی و مالی را بگیریم گفت: ضوابط  قانونی و نکات ایمنی در ساخت و سازها باید رعایت شود و اگر گاهی شهرداری و مسئولین دستگاه در اجرای ضوابط اخلال در ساخت و ساز ایجاد کردند به دلیل همین مسئله هاست.

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه مدیریت بحران و حادثه همکاری مردم را می طلبد ادامه داد: مردم با تجمع بی مورد مانع ورود آمبولانس و خدمات مسئولین نشوند.

وی در پایان با بیان اینکه نبایست وقفه ای در امور دانشگاه آزاد صورت گیرد خاطرنشان کرد: رهبر معظم در پیامی دکتر ولایتی را به عنوان ریاست امور دانشگاه آزاد منصوب نمودند که این مسئولیت را در قبل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند.

ارسال نظرات