پدر علم بیابان شناسی ایران در همایش روز جهانی هوای پاک در بافق گفت: آب مایه حیات، خاک بستر حیات، هوا نیاز حیات و آتش لذت حیات است.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۳۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، پدر علم بیابان شناسی ایران در همایش روز جهانی هوای پاک که توسط شهرداری وانجمن همگامان طبیعت سبز گلبو بافق برگزار شد گفت: به هیچ عنوان نمی شود آب و هوای ایران را تغییر داد و در این زمینه در دولت های مختلف پیشنهادهایی ارائه دادند که همگی از طرف من با دلایل روشن رد شد.

پروفسور کردوانی ادامه داد: در کل ایران جزء مناطق پرفشار می باشد که این شرایط پرفشار اجازه بارندگی نمی دهد و باعث پراکندگی ابرها می شود لذا بارندگی موجود به لطف وجود کوه ها می باشد.

پدر علم بیابان شناسی ایران در ادامه اظهار داشت: مشکل ما وجود سدها نیست بلکه مشکل عدم مدیریت صحیح سدها می باشد.

استاد برجسته ایران وجهان در خصوص مهم ترین راهکار برای برای صرفه جویی در زمینه های آبی بیان داشت: فراهم شدن امکانات، آگاهی و فرهنگ سازی و مدیریت مصرف برای کشاورزی، صنعت و شهر را از اولویت های صرفه جویی دانست.وی افزود اسراف در مصرف آب و هدر دادن آن مهم ترین عامل های هدررفت آب هست.

پرفسور پرویز کردوانی در پایان توصیه های مهمی برای عملکرد و بازتاب بهتر فضای سبز در سطح شهرها بیان کرد.

شهرداری بافق و انجمن همگامان طبیعت سبز گلبوی این شهرستان به مناسبت ۲۹دی ماه روز جهانی هوای پاک این همایش را که با حضور فرماندار،شهردار و روسا ادارات و جمعی از دوستتداران طبیعت با هدف آشنایی مردم و مسئولین با مسائل و مشکلات زیست محیطی از جمله؛ آلودگیها، مشکلات ناشی از کم آبی و خشکسالی برگزار کرد.

ارسال نظرات