به همت اداره محیط زیست شهرستان قدس صورت گرفت:
خبرگزاری بسیج:با برگزاری ویژه برنامه هایی در مدارس شهرستان قدس، روز هوای پاک گرامی داشته شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۰۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج:مراسم روز هوای پاک دریکی از روزهای ناپاک هوا در مدارس شهرستان قدس ،با حضور رئیس اداره محیط زیست شهرستان،مدیر آموزش و پرورش،اولیاء و مربیان و دانش آموزان در دبستان دخترانه سعادت شهرستان قدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم،حسین بیگلری رئیس اداره محیط زیست شهرستان قدس، با اشاره به رعایت نکات درست در حفظ محیط زیستی سالم بیان کرد: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه، حفظ جنگل ها، گسترش فضای سبز، صرفه جویی در مصرف انرژی، خود داری از سوزاندن زباله و سایر اقدامات ساده و ابتدایی در حفظ هوای پاک تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ۲۹ دی ماه در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است ‌و دنیای پاک و محیط زیست سالم از بزرگ ‌ترین موهبت هایی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده و حفظ و پاسداشت این هدیه بزرگ الهی وظیفه ‎ای است که بر دوش یکایک انسانها قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قدس در خاتمه،با بیان اینکه تعداد قربانیان آلودگی هوا بیشتر از سوانح رانندگی است،تصریح کرد:سالیانه چند میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که نود درصد آنان در کشورهای توسعه یافته و پر جمعیت زندگی می کنند و این مرگ و میر بطور خاص مربوط به آسم، برونشیت، تنگی نفس، حملات قلبی و آلرژی های مختلف تنفسی است.
 
در پایان این مراسم نیز،از طرف مدیریت دبستان سعادت شهرستان قدس، لوح یادبودی به حسین بیگلری، رییس اداره محیط زیست این شهرستان اهدا شد.
برگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس شهرستان قدس 
 
برگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس شهرستان قدس
 
برگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس شهرستان قدسبرگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس شهرستان قدسبرگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس شهرستان قدس 
 
برگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس شهرستان قدس 
ارسال نظرات