نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی

تامین اعتبار لازم برای تقویت گردشگری روستایی در برنامه ششم توسعه

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش روستاها در توسعه گردشگری گفت: اعتبار لازم برای تقویت گردشگری روستایی در 300 روستای هدف گردشگری کشور در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۴۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه بناهای تاریخی، گردشگری و صنایع دستی دارد که در تبلیغ و معرفی و اطلاع رسانی این ظرفیت‌ها باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: توجه به این ظرفیت‌ها منافاتی با توجه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی، هنری، تاریخی و میراث فرهنگی استان ندارد چراکه یک چهارم مفاخر کشور از این استان هستند و استان مرکزی می‌تواند با پیگیری‌های لازم پایتخت مفاخر و مشاهیر کشور نیز نامگذاری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: بازار اراک بنایی کم نظیر و جزو تاریخ پرافتخار استان است که به لحاظ شرایط هندسی و بافت شطرنجی پیرامونش بسیار منحصر به فرد است، هرگونه تلاش برای احیا و بازسازی بافت این اثر ملی ارزشمند است.

کریمی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی این بنای تاریخی گفت: انتظار می‌رود اعتبار لازم در این بخش که قول آن توسط رئیس سابق میراث فرهنگی داده شده بود، محقق شود. به نظر می‌رسد که کمتر به بحث گردشگری در حوزه میراث فرهنگی توجه شده است.

وی افزود: توجه به روستاهایی که ظرفیت پذیرش گردشگر دارند امروزه امری ضروری است از این رو در برنامه ششم توسعه نیز تقویت روستاهای هدف گردشگری دیده شده است. در این راستا نیز اعتبار لازم برای تقویت گردشگری روستایی در 300 روستای هدف پیش بینی شده که سهم استان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: از 25 منطقه نمونه گردشگری استان تاکنون برای 5 منطقه جذب سرمایه گذار صورت گرفته است. می طلبد تسهیلات بانکی برای متقاضیان سرمایه گذاری برای رشد گردشگری در این بخش دیده شود.

ضعف در زیرساخت‌های گردشگری کشور 

سیدمهدی مقدسی نیز در ادامه این جلسه با تاکید احیای بازار تاریخی کلانشهر اراک گفت:رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی وعده تامین 10 میلیارد تومان برای بازسازی این اثر ملی و تاریخی را داده بود و از آنجا که این اثر ملی هویت تاریخی شهر اراک است و احیای آن می‌تواند فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری تلقی شود انتظار داریم این وعده محقق شود.

وی افزود: زیرساخت‌های اقامتی و هتل‌های استان نیازمند توسعه و گسترش هستند برای اینکه بستر و امکانات حضور گردشگر در استان فراهم شود باید این مهم مورد توجه قرار گیرد تا ضمن جذب گردشگر در ایجاد فرصت‌های شغلی نیز اثرگذار باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس با هماهنگی دولت در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی‌های خوبی را برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور انجام داده است امیدواریم بتوانیم با تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور از فرصت‌ها بهره لازم را داشته باشیم چراکه با وجود داشتن مرزهای دریایی بسیار در شمال و جنوب، بهره گیری ما از فرصت‌های گردشگری به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها کم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات