رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تاکید کرد :

تلاش فدراسیون ورزش روستایی در راستای توسعه و ترویج فوتبال در روستاها

جعفری گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور در عضویت مجمع فدراسیون فوتبال بوده است و به تازگی در ابلاغیه جدید از این مجمع حذف شده است که این اقدام به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست ورزش روستایی در راستای توسعه و ترویج فوتبال در تمام نقاط روستایی کشور تلاش موثرداشته است.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۶۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،مرکزی غلامرضا جعفری روز پنجشنبه در نشست مجمع سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی اظهار کرد: بیمه ورزشکاران این حوزه از موضوعات با اهمیتی است که با تلاش متعدد در دستور کار فدراسیون قرار می گیرد.
 
وی افزود: این فدراسیون تلاش زیادی کرد که کمیته خدمات درمانی مستقل ایجاد شود اما، این امر میسر نشد و با تاکید بر صیانت از جامعه مخاطب، موضوع بیمه در اولویت قرار گرفت.
 
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: کارت بیمه روزش روستایی در مناطق شهری اعتبار ندارد که این نگاه کاملا اشتباه است و نباید رشته روستایی فرزند ناخوانده ورزش کشور دیده شود بلکه باید مزایا در همه فدراسیون ها همسان باشد.
 
جعفری اضافه کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده کارت ها با تغییر و تحول به فدراسیون پزشکی ارجاع خواهد شد و از این پس از طریق فدراسیون پزشکی بیمه ورزشکاران دنبال می شود.
 
وی گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور در عضویت مجمع فدراسیون فوتبال بوده است و به تازگی در ابلاغیه جدید از این مجمع حذف شده است که این اقدام به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست ورزش روستایی در راستای توسعه و ترویج فوتبال در تمام نقاط روستایی کشور تلاش موثرداشته است.
 
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی عنوان کرد: این فدراسیون تنها کمک رسان فوتبال کشور است و از این محل درآمدی برای فدراسیون ورزش روستایی حاصل نمی شود و به همین دلیل با جدیت پیگیر این حذف خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: در سال جاری حدود 500 میلیون ریال برای خرید تجهیزات به هیات های ورزش روستایی استان ها کمک شده است.
 
جعفری، خواستار تقویت نگاه بین المللی نسبت به برخی ورزش های روستایی شد و گفت: بیل گردانی شهر نیم ور محلات ظرفیت ملی و بین المللی برگزار شدن دارد و می طلبد نگاه برنامه محور بر اقدامات این بخش حاکم شود.
 
وی با اشاره به ایجاد خانه ورزش روستایی گفت: لازم است که با کمک ستاد مواد مخدر از اماکن بلااستفاده برای ایجاد این خانه بهره گرفته شود و در صورت نبود فضایی مناسب ساختمانی جدید توسط اداره کل ورزش و جوانان به منظور رفع خلا ساختاری ایجاد شود.
 
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اظهار کرد: با ایجاد این خانه ها رابط ورزش روستاها مسئول خانه های ورزش می شود و از این پس مسابقات بین خانه های ورزش برگزار می شود که لازم است سهم بانوان در تجهیزات، آموزش، برگزاری مسابقات و اعزام در سال 96 باید در اولویت قرار گیرد.
 
جعفری افزود: برگزاری المپیادهای ورزش روستایی در رشته های مختلف نیز باید مورد توجه قرار گیرد چراکه از این طریق افراد بیشتری درگیر و رشد شادی و نشاط اجتماعی را شاهد خواهیم بود.
 
محسن غفاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در این نشست تاکید کرد: در کنار ورزش های کلاسیک و قهرمانی توجه اصولی به بازی های بومی و سنتی ضرورت است و تقویت برنامه ها و جشنواره های مختلفی برای ترویج آن امری اجتناب ناپذیر است.
 
وی افزود:بازی های بومی و محلی نشاط جامعه و حفظ و سلامت جامعه را تضمین می کند و توجه به این حوزه از نیازهای پایه در بخش روستایی است.
 
در این نشست عملکرد هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی در زمینه فوتبال تشریح شد و عملکرد مالی این هیات در سال 94 و سال جاری بیان شد.
 
ارائه کلیات برنامه های سال آتی هیات نظیر برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ویژه مردان و زنان در سطح استانی و شهرستانی، برگزاری دوره های آموزشی و برپایی مسابقات ورزشی هماهنگ با سیاست های فدراسیون، اعزام به مسابقات مختلف کشوری و ایجاد خانه ورزش روستایی از برنامه های تصویب شده در این نشست بود.
 
استان مرکزی هزار و 431 روستا دارد که 35 سالن ورزشی سرپوشیده ورزشی، 37 زمین خاکی دولتی ویژه فوتبال و 21 سالن ورزشی خصوصی در نواحی روستایی آن موجود است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار