سی‌امین سالگرد شهید محمدرضا محمدحسنی در کوهبنان برگزار شد

آیین سی‌امین سالگرد کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان محمدرضا محمدحسنی و سه شهید نوجوان بحرین در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۳۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  آیین سی‌امین سالگرد کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان  محمدرضا محمدحسنی و سه شهید نوجوان بحرین و مراسم گرامیداشت پاسدار عباس ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان در محل مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در این آیین با استناد به آیات و روایات گفت: در بحث شهید و شهادت همین بس که خداوند به رزمنده‌ای که جان خود را در طبق اخلاص بگذارد و با تمام وجود در راه خدا ایثار داشته و جانش را فدا کند، مقام شفاعت عطا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین شیوه زندگی در دنیا زندگی انبیاء و اولیای الهی است، چرا که آنان تمام زندگی‌شان فعالیت و کار برای خدا و عبادت بود.

جعفری ابراز داشت: بهترین مرگ شهادت در راه خداست، چون نیت و عمل او برای خدا بوده و اجر و پاداش شهید برای وی ثبت می‌شود.

وی بیان داشت: اگر قدم و فعل انسان به خاطر خدا باشد مرگ وی شهادت در راه خدا می‌شود، اینجاست که محبت و دوستی‌ها بر مرگ انسان اثر‌گذار شده و شهید در راه حق می‌شود.

جعفری گفت: شهید همیشه ناظر و حاضر بر اعمال، رفتار، گفتار و کردار ماست، انسان با شهادت از بین نمی‌رود، چرا که آنان تمام هستی خود را برای خدا و در راه ترویج معارف اسلامی تقدیم کردند، پس همیشه بر زندگی، سرنوشت کشور و مردم و مسئولان اثرگذار هستند.

وی تأکید کرد: وجود رهبر کبیر انقلاب اسلامی از دنیا رفت، اما هنوز هم مانند شهیدان بر جامعه اثرگذار است، هر کس از ایشان جدا شود گمراه خواهد شد و هر کس تحت توجهات و عنایات ایشان توسلی داشته باشد سعادتمند می‌شود.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: بهترین اعمال، عملی است که نفع آن بیشتر باشد و دیگران از ثروت، علم، بصیرت و ... انسان بهره ببرند، اینجاست که برخی افراد در دوران گذشته اقداماتی انجام دادند که اثرات آن هنوز باقیست.

وی ادامه داد: شهید محمدرضا محمدحسنی با توجه به اینکه سن بسیار کمی داشت، اما با بصیرت و تقوا راه خویش را پیدا کرد و در کنار ولایت و رهبری قرار گرفت و سعادتمند شد.

امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: خون این شهید آنقدر بر جامعه اثرگذار بوده که بعد از گذشت سه دهه، جوانان و نوجوانانی که فقط اوصاف و نامی از این شهید شنیدند، برای وی محفل و مجلس گرامیداشت برگزار می‌کنند و با جان و دل وصیتنامه‌اش را چراغ راه زندگی خویش قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای از کشور پا بگذاریم، زمینی که خون شهید بر آن ریخته شده ارزش پیدا کرده و هر جا شهیدی آرمیده، مزار او ملجأ و مأوای عاشقان و ارادتمندانی شده که هدایت و رستگاری خود را در ادامه راه شهید می‌دانند.

جعفری ابراز داشت: پاسدار عباس ایزدی مدت کوتاهی در کوهبنان فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج را عهده‌دار بود، اما در همین مدت زمان  به دنبال خدمت‌رسانی، سرکشی به فقرا و کمک به آنان بود.

‌وی افزود: وی در مدت فعالیتش در کوهبنان با حضور در مساجد، تکایا، محافل عمومی  و نماز جمعه همواره درصدد گسترش ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب بود و خود را سرباز آماده در رکاب ولایت و رهبری می‌دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات