فرمانده سپاه زاهدان تأکید کرد

دانشگاه مغز جامعه بوده و دشمن مغزهای کشور ما را هدف قرار داده است

فرمانده سپاه زاهدان گفت: فقر فرهنگی و اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان زاهدان بیشتر نمود دارد که باید ادارات مربوطه نسبت به رفع آن بیش از پیش اهتمام داشته باشند
کد خبر: ۸۸۱۰۰۳۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
موسی اصغری‌حسامیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  اظهار کرد: دانشگاه مغز جامعه بوده و دشمن مغزهای کشور ما را هدف قرار داده است که باید توان‌مندی لازم را برای مقابله در نخبگان فرهنگی ایجاد کنیم.
فرمانده سپاه شهرستان زاهدان گفت: دشمن جوانان و اقشار تحصیل‌کرده کشور ما را هدف گرفته و تلاش می‌کنند باورها و اعتقادات آنها را سست کنند.
این مسؤول ادامه داد: فقر فرهنگی و اجتماعی در این استان به ویژه شهرستان زاهدان بیشتر نمود دارد و حاشیه شهر بیشتر در معرض خطر قرار هستند.
وی گفت: در زمینه عدالت اجتماعی آنطور که باید اقدام نشده و تا زیرساخت‌های اولیه در این مناطق آماده نشود نمی‌توانیم از جوانان به ویژه در حاشیه شهر انتظار گرفتار نشدن در آسیب‌های اجتماعی را نداشت.
اصغری‌حسامیه بیان کرد: باید از فرصت قوم‌گرایی در سیستان و بلوچستان استفاده کرده و شخصیت‌های خوب و شهدای طوایف و قومیت‌های مختلف را برجسته و تکریم کرد و در کنار آن، افرادی را که منحرف شده‌اند به سمت درست هدایت کرد.
وی بر ترویج تکریم و الگوسازی شخصیت‌های برجسته قومیت‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع نقش مهمی در پیشگیری از گرفتار شدن جوانان طوایف در دام آسیب‌های اجتماعی دارد.
فرمانده سپاه زاهدان نقش رسانه‌ها را در مقابله با جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن بسیار مهم و خطیر عنوان کرد و گفت: روشنگری و بها دادن به ارزش‌ها و جلوگیری از کم‌رنگ شدن آنها یکی از راهکارهای مناسب برای جوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است.
این مسؤول گفت: تأثیرگذاری دانشجویان و قشر تحصیلکرده در جامعه بسیار زیاد است و باید آنها را در مقابل جنگ نرم دشمن بیشتر آماده کرده و بصیرت و شناخت آنها را از تهدیدات فرهنگی دشمن افزایش دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار