نشست شورای امنیت درباره قطعنامه تأییدکننده برجام
نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت ایران را به ایفای نقش مخرب در منطقه متهم کردند.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۹۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه نشستی با موضوع بررسی وضعیت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تأیید توافق هسته‌ای ایران برگزار کرد.

نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه در این نشست ضمن اذعان به پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای ایران را به بر هم زدن ثبات در منطقه و انجام اقدامات ثبات‌زدا متهم کردند.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در این نشست، برجام را توافقی کارآمد خواند و گفت که همه طرف‌ها به تعهداتشان پایبند بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که توافق هسته‌ای نباید توجه اعضای شورای امنیت را از در نظر گرفتن مسائل دیگر مربوط به ایران منحرف کند.

پاور ادعا کرد ایران، علی‌رغم پایبندی به برجام، کماکان محدودیت‌های مسافرتی در نظر گرفته شده در قطعنامه‌های شورای امنیت را زیر پا می‌گذارد. 

نماینده انگلیس نیز ایران را به بر هم زدن ثبات در منطقه و ارسال سلاح برای حزب‌الله متهم کرد. وی گفت که اقدامات ایران در منطفه نشان می‌دهد که ایران در اندیشه دامن زدن تنش‌ها است نه خاموش کردن آن. 

نماینده فرانسه نیز با بیان اینکه ایران مفاد توافق هسته‌ای را رعایت کرده ادعاهای نماینده‌های انگلیس و آمریکا را تکرار کرد.

ارسال نظرات