مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی خبر داد
مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت: سامانه "سهام" به منظور ساماندهی مددجویان و کمک‌های خیرین با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۲۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیاوش آقاخانی پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان مرکزی با موسسه مهرآفرین با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما افراد ثروتمند و پولدار یک تعریف دارند، گفت: ثروتمند بودن به معنای پولدار بودن نیست چراکه آدم‌های پولدار الزاما افراد ثروتمندی نیستند.

وی افزود: موسسه خیریه ای که در امور روزانه خودش می ماند را موسسه ثروتمند می‌نامیم در حالیکه با یک فراخوان و مشارکت مردمی میلیاردها تومان را در حوزه‌های مختلف جذب می کنند و این ثروت بزرگ و اجتماعی یکی از سرمایه‌های ارزشمند در حوزه سازمان‌های مردم نهاد است.

مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: جلب مشارکت آگاهانه حوزه مردمی در کنار دولت سرمایه ای است که روز به روز باید تقویت شود. امروزه نیازمند یک تغییر نگاه در حوزه حمایتی و فرهنگ کار خیر هستیم که باید یک بازتعریفی در این حوزه داشته باشیم.

آقاخانی با بیان اینکه کار خیر تنها به کمک مالی خلاصه نمی شود، گفت: کار خیر تغییر نگاه و بازتعریف مفهوم مشارکت اجتماعی است که جامعه امروز ما به آن نیازمند است. در کشور ما ثابت شده هر جا مردم حضور آگاهانه داشته‌اند موفقیت حاصل شده است.

وی افزود: برای شکل گرفتن مشارکت مردمی باید نگاه ها تغییر کند و تا زمانی که تفکر حاکم اجرای امور به دست بخش دولت باشد، مشارکت قدرتمند نخواهد بود.

مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: در بحث حضور بخش دولتی و حاکمیتی در امور حمایتی، متاسفانه در سال‌های گذشته علیرغم اقدامات صورت گرفته نیازمند بازنگری هایی در این حوزه هستیم. هر زمان که به سراغ دستگاه های حاکمیتی و حکومتی می رویم صحبت از کمبود اعتبارات می کنند.

آقاخانی با تاکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری محسوب می شود، گفت: محصول شرایط و علت های زیادی است و شاید یکی از مهمترین آن ها به کمبود مشارکت اجتماعی و مشارکت آگاهانه اقشار مردم است که توانستیم این مشارکت‌های آگاهانه را توسعه ببخشیم. در صورت مشارکت ندادن مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، این معضل اجتماعی به بحران تبدیل خواهد شد.

وی افزود: امروز هنوز هم در مسائل حمایتی به دنبال حل موضوع محور هستیم درحالیکه بایستی سیاست ها را به سمت حل مسئله محور مسائل ببریم. مسئله را تعریف و پس از مشخص کردن راهکار با مشارکت مردم کارها را به پیش ببریم.

مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: هنوز نتوانستیم شبکه مشترکی از مجموعه مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی داشته باشیم و نشان می دهد علیرغم شعارهای مدیریتی نتوانسته ایم انسجام مدیریتی را در بحث ظرفیت های فعلی حمایتی داشته باشیم.

آقاخانی با بیان اینکه سامانه "سهام" به منظور ساماندهی مددجویان و کمک‌های خیرین با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی به زودی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: اقدام دیگری که به عنوان سازمان های مردم نهاد به دنبال ان هستیم بهره گیری از ظرفیت های بین المللی است که تاکنون در این زمینه توانستیم به خوبی از آن بهره برداری کنیم. ساماندهی خیرین بین‌المللی به منظور حمایت هرچه بیشتر از مددجویان و توسعه مشارکت‌های آگاهانه را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات