معاون وزیر:

حمایت از آموزش و پرورش توسعه را بدنبال دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه کشور در گرو عزم همگانی دولت، خانواده‌ها، خیران و تمام مردم برای حمایت از آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۲۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
«مرضیه گُرد» روز چهارشنبه در همایش یک روزه شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که در گچساران برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که وظایف گسترده‌ای از جمله توجه به نیازهای جامعه دانش آموزی، فرهنگیان، زیرساخت‌های سخت افزاری و ده‌ها رسالت دیگر دارد نیازمند توجه جدی برای خدمت گذاری مطلوب‌تر است.
وی گفت: آموزش و پرورش با داشتن جمعیت زیاد دانش آموزی در کشور برای تأمین فضا و معلم مورد نیاز خود می‌تواند از ظرفیت بخش خصوصی بهره گیرد تا با چنین رویکردی، خدمات آموزشی با کیفیت تری ایجاد شود.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: راهبرد اصلی در تأسیس مدارس غیر دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری تاکنون فرهنگی و پرورشی بوده است اما برخی مدارس در سال‌های اخیر به سمت رویکرد آموزشی رفته اند.
گُرد بیان کرد: توسعه مدارس غیر دولتی راهکاری برای افزایش مشارکت‌های مردمی در راستای رسالت خطیر نظام تعلیم و تربیت است.
وی بیان کرد: گسترش مدارس غیر دولتی با کاهش بار مالی بر دوش دولت بهترین راهکار برای بهبود کیفی خدمات آموزشی و پرورش است.
گُرد با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها 2 درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کردند و امروز این آمار به 12 درصد رسیده است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده مطلوب بودن خدمات این مدارس و موفقیتی برای آموزش و پرورش است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار