مدیرکل امور دفتر اجتماعی استانداری مرکزی خبر داد

فعالیت 400 سازمان مردم نهاد در استان مرکزی/اخذ مقام مشورتی از سوی سازمان ملل برای سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی

مدیرکل امور دفتر اجتماعی استانداری مرکزی از فعالیت 400 سازمان مردم نهاد در استان مرکزی خبر داد و گفت: قریب به 61 درصد سازمان‌های مردم نهاد استان در 10سال اخیر شکل گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۲۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ غلامرضا فتح‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان مرکزی با موسسه مهرآفرین با اشاره به مشارکت مردم در بحث حمایت از محرومین گفت: در پارادایم جدید مدیریت دیگر دولت‌ها بازیگران اصلی توسعه نیستند که بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد به عنوان دیگر الاضلاع مثلث توسعه اجتماعی جامعه وارد شده‌اند.

وی افزود: با همگرایی و همکاری هر سه ضلع می توانیم به شاخص‌های توسعه دست پیدا کنیم و به این منظور در قوانین فرا دستی به نقش سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی تاکید بسیاری شده است.

مدیرکل امور دفتر اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: روند مشارکت مردم در جامعه ما بالاست ولی هنوز تا رسیدن به شاخص‌های جهانی پائین هستیم. میانگین مشارکت های مردمی در جامعه ما به شکل عام 24 درصد و به شکل خاص 4 درصد است در حالیکه در دنیا این شاخص‌ها به 76 درصد می‌رسد.

فتح‌آبادی ادامه داد: بایستی در جلب مشارکت مردمی و بسترسازی برای توسعه مشارکت های مردمی باید تلاش کنیم. در حوزه گذشت و نیکوکاری در مقایسه با دنیا از جایگاه پائینی برخوردار هستیم که این پایین بودن سطح مشارکت اجتماعی معضلی مهم است.

وی افزود: در استان اقداماتی را به مظنور توسعه مشارکت‌های مردمی آغاز کردیم که در مجموع جایگاه مشارکت در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است. در کشور به ازای هر 5 هزار نفر یک تشکل مردم نهاد داریم در حالیکه در استان به ازای هر 4280 یک تشکل مردم نهاد داریم که در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند که 20 درصد در حوزه خیریه هستند.

مدیرکل امور دفتر اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: از 400 سازمان مردم نهاد که در قالب خانه سازمان‌های مردم نهاد شکل گرفته‌اند و تنها استان دارای خانه سازمان های مردم نهاد در کشور هستیم که شبکه های متعددی در ذیل این خانه در حال فعالیت هستند.

فتح‌آبادی با بیان اینکه 61 درصد تشکل‌های مردم نهاد استان در مدت 10 سال شکل گرفته اندف گفت: سالانه 10 سازمان مردم نهاد در استان شکل گرفته که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: 24 سمن به شکل فعال در حوزه خیریه فعالیت دارند و برخی از این سمن ها که در حوزه بیماری های خاص در حال فعالیت هستند جرو برندهای کشوری هستند.

مدیرکل امور دفتر اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: خانه سازمان های مردم نهاد به عنوان ظرفیتی مهم تنها در کشور در استان مرکزی دایر است و در مجموع 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 100 هزار نفر به صورت غیرمستقیم از برنامه های این سازمان بهره مند می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت سازمان های مردم نهاد را شتاب دادیم و در مدت یک ماه مجوز فعالیت تشکل های مردمی را صادر می کنیم. همچنین به دنبال اخذ مقام مشورتی برای 3 سازمان مردم نهاد از سازمان ملل هستیم که از سال آینده در تعاملات جهانی هم ورود پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار