مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی

نقش حمایتی کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی غیرقابل انکار است

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی و حمایت زنان بی‌سرپرست خدمات قابل توجهی ارائه داده است.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۱۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدمهدی ناصری پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان مرکزی با موسسه مهرآفرین که با حضور عضو شورای شهر تهران و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد انقلابی است، گفت: این نهاد حمایتی انقلابی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای التیام بخشیدن به مشکلات نیازمندان و محرومین تشکیل شد.

وی افزود: نگاه حضرت امام خمینی(ره) برخواسته از ایدئولوژی اسلامی بود که حکومت را متعلق به مردم می دانستند. امروز هم شاهدیم که فعالیت‌های امداد در بخش فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیار پر رنگ است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در بحث اقتصادی و معیشت مردم اقدامات خوبی صورت گرفته در بخش اشتغال به ویژه اشتغال‌های خُرد بسیار نقش آفرین است و این نهاد حمایتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی غیرقابل انکار دارد.

ناصری با بیان اینکه 62 درصد جمعیت استان مرکزی را زنان شامل می‌شود، گفت: کمیته امداد در بخش حمایت از زنان سرپرست خانوار نقشی غیرقابل انکار دارد. در بخش سیاسی بایستی بپذیریم که این نهاد حمایتی توانسته از بسیاری از اغتشاشات جلوگیری کند.

وی افزود: امروزه فرایند فقر ماهیت پیچیده‌ای پیدا کرده و نیازها و سبد خانوارها نیز تغییر یافته است. توقعاتی که امورز وجود دارد باعث افزایش پیچیدگی کار شده است که باتوجه به همین موضوعات موسسات و نهادهای حمایتی باید نسبت به گذشته تغییر کنند و مجهزتر در این عرصه تلاش کنند.

ناصری ادامه داد: وحدت و همبستگی بین کمیته امداد و با موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد سبب کمک بهتر به نیازمندان و پررنگ تر شدن حمایت‌ها می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: هم افزایی مراکز نیکوکاری با کمیته امداد ضروری است تا افراد نیازمند براساس نیاز از کمک‌ها بهره‌مند شوند تا از سوء استفاده برخی سودجویان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات