ذوالنور در گفتگو با «بسیج»:

هوای پاک آرزوی مردم شده است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: مدت هاست که هوای پاک در شهرها نمی بینیم بگونه ای که داشتن هوای پاک برای مردم آرزو شده است. متاسفانه هوای تهران بسیار خطرناک و آزاردهنده است.
کد خبر: ۸۸۰۹۷۷۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: هوای تهران به صورت تقریبی در همه روزها آلوده است اگر در روزهایی هم هوا کمی بهتر می شود به دلیل وزش باد و یا باران است مسئولان ذیربط باید اقدام اساسی کنند.

وی با اشاره به دلایل آلودگی هوای تهران افزود: استفاده گسترده از سوخت های فسیلی و بالا رفتن حجم استفاده از نفت و گاز در ایجاد آلاینده ها تاثیر بسیار زیادی دارند؛ دولت در بهسازی و افزایش کیفیت بنزین ها اقدام چمشگیری انجام نداده است؛ منشا دیگر آلودگی هوا، تعدد وسایل نقلیه و ازدیاد آن ها است که البته قرار بود از محل آزاد سازی قیمت حامل های انرژی، زیرساخت های حمل و نقل اصلاح شود که متاسفانه نشد.

حجت الاسلام ذوالنور در واکنش به اظهارات جدید خانم ابتکار مبنی بر اینکه" برجام در راستای کاهش آلایندگی ها موثر بوده است"،گفت: باید مشخص شود دلیل خانم ابتکار از اینگونه اظهارات چه بوده است، رئیس سازمان محیط زیست باید اثبات کند که برجام از چه جهت در رفع آلودگی تاثیر داشته است. مدت هاست که هوای پاک در شهرها نمی بینیم بگونه ای که داشتن هوای پاک برای مردم آرزو شده است. متاسفانه هوای تهران بسیار خطرناک و آزاردهنده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی ها نشان می دهد دولت از محل آزادسازی حامل های انرژی 75 هزار میلیارد تومان و هم چنین بر اساس بررسی مراکز ذیربط دولت بالای 90هزار میلیارد تومان پول دریافت می کند که 38 میلیارد آن را به مردم یارانه می دهد و در این میان حدود 40هزار میلیارد تومان بی تکلیف مانده و دولت هم تا به الان اعلام نکرده که این پول را در چه بخشی هزینه می کند.

وی ادامه داد: این پول ها باید در اصلاح زیرساخت های حمل و نقل عمومی استفاده می شد که آلایندگی ذرات را به دنبال دارند البته بخشی از این آلایندگی ها جانمایی غلط صنایع است چراکه صنایع تهران غالباً در غرب تهران ایجاد شده و وزش بادها شرقی و غربی تمام دود را وارد ریه مردم تهران می کنند.

حجت الاسلام ذوالنور در خاتمه تاکید کرد: دولت باید در اصلاح این امور اقدام جدی کند ، برجام معجزه ای نخواهد کرد که آلودگی هوا را از بین ببرد بلکه این دولتمردان ما هستند که باید با طراحی های درست مشکلات را برطرف کنند. اما متاسفانه دولت در رفع آلودگی هوا تکلیف خود را به درستی انجام نداده است.


ارسال نظرات