ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای كالای بین‌شهری به‌منظور افزایش بهره‌وری و توسعه خدمات شركت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری كالا و همچنین یکپارچه‌سازی مقررات صورت گرفت.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۱۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای كالای بین‌شهری در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر رفع موانع موجود در سرمایه‌گذاری و رقابت‌پذیر نمودن بخش حمل‌ونقل و به‌منظور افزایش بهره‌وری و توسعه خدمات شركت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری كالا و همچنین یکپارچه‌سازی مقررات صورت گرفت.

ایرج دست نشان افزود: تغییرات به وجود آمده در ضوابط فعلی نسبت به ضوابط گذشته مشتمل بر دو بخش است كه یك بخش اصلاحات ناظر بر تأسیس شركت و بخش دیگر اصلاحات ناظر بر بهره‌برداری شركت می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: ازآنجایی‌که مطابق بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تاریخ اول آبان ماه سال ۹۵، ساماندهی ناوگان وانت‌بار اجرایی و برای فعالیت ملزم به دریافت بارنامه می‌باشند، شرایط تأسیس شرکت‌های اختصاصی حمل‌ونقل سبك بین‌شهری (وانت‌بار) نیز در ضوابط فعلی پیش‌بینی شده‌است.

دست نشان با اشاره به این‌که در بخش بهره‌برداری شركت، زمان عدم فعالیت برای تلقی غیرفعال بودن شركت از یک سال به دو سال افزایش‌یافته است، اظهارداشت : یكی از تغییرات بسیار مهم در ضوابط جدید پیش‌بینی محرومیت تا حداكثر ۵ سال با نظر دفتر حقوقی سازمان برای مدیرعامل شرکت‌هایی است كه نسبت به صدور بارنامه با مشخصات غیرواقعی راننده یا ناوگان حامل كالا و یا وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی معتبر اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان ساخت : به‌منظور جلوگیری از ترددهای اضافی كامیون‌ها و افزایش بهره‌وری، صدور بارنامه در مراكز عمده بار از قبیل معادن با درنظرگرفتن مقتضیات اجتماعی و اقتصادی منطقه و به تشخیص مدیرکل استان و با اتخاذ تمهیدات لازم امکان‌پذیر شده است. همچنین به‌منظور جلوگیری از ارائه اسناد صوری برای ناوگان ملكی شرکت‌ها از تاریخ اول مهرماه سال ۹۷ صدور بارنامه برای ناوگان ملكی در مبدأ مركزیت شركت صرفاً توسط شركت مربوطه مقدور خواهد بود.

ارسال نظرات