خبرهای داغ:
در وصیت‌نامه شهید محمود آذربایجانی آمده است:

هیچ مسلمانی «راه» را با «چاه» اشتباه نمیکند

می‌دانم که این راه، «شهادت»، «اسارت» و «معلولیت» هم با خود به همراه دارد؛ پس این راه را کورکورانه انتخاب نکرده ام.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۰۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین شهید محمود آذربایجانی در شانزدهم تیر 1345، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش، عبدالعلی در اداره آب کار می‌کرد و مادرش رقیه نام داشت تا پایان دوره ابتدایی درس ‌خواند.

 آهنگری و جوشکاری می‌کرد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم بهمن 1364، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد و برادرش مهدی نیز به شهادت رسیده است.

 

در وصیت مامه اینم شهید می خوانیم: سلام و درود خداوند بر رزمندگان پر توان اسلام؛ رزمندگانی که سفیران جمهوری اسلامی در جنوب و غرب کشورند.

شکر بی حد خدای تعالی را، که ما را نیز توفیق ایستادن در صفوف محکم رزمندگان عنایت فرمود.

حال که در جبهه هستم و سلاح برادر شهیدم را در دست گرفته و دشمنم را برای رضای خدا نشانه می‌روم، اعلام می‌کنم که آمدنم آگاهانه بوده و می‌دانم که این راه، «شهادت»، «اسارت» و «معلولیت» هم با خود به همراه دارد؛ پس این راه را کورکورانه انتخاب نکرده ام. و تا وقتی شهدا شمع محفل بشریتند ، هیچ مسلمانی راه را با چاه اشتباه نمی‌کند و من نیز آرزو داشتم که شمع جمع دوستان شوم و امیدوارم که با شهادتم بتوانم خدمتی کرده باشم؛ البته اگر خداوند بخواهد.

نمی‌گویم آرزویم - فقط و فقط  - شهادت است؛ نه! هدفم آوردن پیروزی برای اسلام و جمهوری اسلامی است؛ اما باز هم از خدا می‌خواهم که مردنم را شهادت در راه خودش قرار دهد.

... و باز به جهت عمل کردن به یکی دیگر از وظایفم نکاتی چند را به عنوان وصیت می‌نویسم:

سعی کنید پیرو ولایت فقیه باشید و از آن حمایت کنید، که امام حق بزرگی بر گردن ما دارد. او ما را از منجلاب فساد – که داشتیم در آن غرق می‌شدیم – نجات داد و صراط مستقیم را به ما نشان داد؛ پس ما هرگز دست از امام برنمی‌داریم و تا آخرین نفس پیرو خط رهبریم، حتی اگر در این راه تکه تکه شویم. پس وصیتم به شما «حمایت و پیروی از ولایت فقیه» است.

ای ملت ایران! به خود اجازه ندهید مه منافقین در داخل شما جایی پیدا کنند و به انقلاب ضربه وارد آورند؛ چون می‌دانم نسل منافقین را ریشه کن کرده و راه شهدا را ادامه خواهید داد، که شهیدان دینی بزرگ بر گردن مسلمان‌های دنیا دارند؛ پس به خون شهیدان سوگند، نشستن خیانت است و ما نمی‌گذاریم خون شهدا پای‌مال شود.

من در «کردستان» مبلغ 60 تومان از یک روستایی در «بانه» قرض کرده بودم، که از شما پدر و مادر عزیزم خواهشمندم این مبلغ را به آدرس: «کردستان – بانه، پایگاه حاج عبدل، روستای «حاج عبدل» ، برسد به دست کاکا محمود بقال» ارسال کنید.

1007/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار