ملاوردی:

برجام نتیجه تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده بود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد :برجام نتیجه تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده تحت حمایت و زعامت رهبر فرزانه انقلاب، درایت رئیس جمهوری و پشتیبانی واقعی ملت ایران بود.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۳۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
شهیندوخت ملاوردی روز سه شنبه در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: برجام پایان بخش و خط بطلانی بر پروژه امنیتی سازی پرونده هسته ای و پدیده ایران هراسی در شورای امنیت سازمان ملل بود.
وی با اشاره به سایر دستاوردهای برجام گفت که در طول یک سال از توافق هسته ای تاکنون افزون بر 11 میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه خارجی در حوزه های مختلف انجام شده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت که خارج شدن از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و عادی سازی روابط بین المللی کشورمان از دستاورهای ارزشمند برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) با گروه 5+1 بوده است.
ملاوردی که خود دانش آموخته حقوق بین الملل است ادامه داد که خارج شدن از ذیل فصل هفتم کار ساده ای نیست و همواره باید از طریق جنگ و یا تغییر رژیم ها صورت گیرد.
وی یادآور شد که برای نخستین بار است که این مهم با مذاکره و گفت و گو بین چند کشور انجام شده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد می تواند در وضعیت های تهدید صلح جهانی، تخطی از رویه های صلح، یا اعمال خشونت و زور در سطح جهان دست به اقدام بزند.
طبق این بند می تواند مجازات هایی از قبیل قطع کامل یا جزیی روابط اقتصادی، ارتباطات زمینی، هوایی، دریایی، دریایی، پستی، تلگرافی، بیسمی و دیگر وسایل ارتباطی و هم‌چنین قطع روابط دیپلماتیک را در نظر بگیرد و تمام دولت‌های عضو سازمان موظف‌اند آن‌ها را اجرا کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین برخی بدعهدی های آمریکا در زمینه اجرایی نکردن تعهدات خود در برجام را یادآور شد و گفت که این موضوع نباید به دستمایه ای برای تخریب و تلاش شبانه روزی تیم مذاکره کننده کشورمان تبدیل شود.
وی اضافه کرد که موضوع بد عهدی آمریکا و یا تلاش تیم مذاکره کننده باید هرکدام در جای خودش مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و برخی ها باید بدانند که ربط دادن این 2 مسئله با هم بازی کردن در زمین دشمن است.
وی ابراز داشت که با این مهم 19 مورد قطعنامه شورای حکام انرژی هسته ای و شورای امنیت سازمان ملل متحد لغو شد که 6 مورد آن مربوط به قطعنامه های شورای امنیت بود.
وی تثبیت حقوق مسلم هسته ای جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز از جمله غنی سازی و تولید چرخه سوخت، توقف و لغو تحریم های ظالمانه در امور مختلف بانکی، خرید و فروش نفت خام، کشتیرانی، بیمه افراد و شرکتها را از دیگر دستاوردهای مهم برجام ذکر کرد.
** آیت الله هاشمی بنیان گذار ساختار امور زنان در سال 68
ملاوردی در بخش دیگری از سخنان خود ارتحال جانگداز رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را یادآور شد و گفت که جامعه زنان نیز یکی از بهترین حامیان و مدافعان خود را از دست داده است.
ملاوردی ابراز داشت: آیت الله هاشمی در حقیقت بنیان گذار ساختار امور زنان از سال 68 بودند و پس از آن نیز حمایت ها و تغییر رویکردها نسبت به حوزه بانوان تا حدودی زیادی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان بهبود یافت.
وی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را عاملی برای آشتی ملی، حفظ انسجام، وحدت و همبستگی اجتماعی به ویژه در شرایط کنونی دانست.
وی تاکید کرد: آیت الله هاشمی نماد عقلانیت، مصلحت و واقعی گرایی و تاثیرگذارترین شخصیت سیاسی در تاریخ معاصر ایران بود.
** تخریب دولت؛ افت سرمایه های اجتماعی
ملاوردی در بخش دیگری از سخنان امروز خود در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد سناریوی تخریب دولت به ویژه شخص رئیس جمهوری را امری مذموم و در راستای اهداف و خواسته دشمنان دانست و گفت: ادامه این روند بدون شک منجر به افت سرمایه های اجتماعی و بی اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.
وی یادآور شد که تلاش برخی ها برای ناامید ساختن جامعه و جوانان، شکاف بین ملت با دولت و یا دولت با حاکمیت به سود نظام و اهداف و آرمان های انقلاب نیست.
وی افزود: این در حالی است که کشورمان در شرایط کنونی که پدیده های شوم افراطی گری و ناامنی در سطح منطقه به اوج خود رسیده به شدت نیازمند آرامش و حفظ انسجام و وحدت است.
** نهایی شدن سند حمایت اجتماعی از جامعه زنان
ملاوردی با اشاره به اهتمام و برنامه های ویژه دولت یازدهم در حمایت و ارتقای جایگاه زنان گفت: سند حمایت اجتماعی از زنان هم اینک مراحل تدوین نهایی خود را طی می کند و از هفته آینده در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح خواهد شد.
وی ابراز داشت که یکی از برنامه های ویژه دولت و حوزه امور زنان و خانواده در طول سه و نیم سال گذشته از آغاز دولت یازدهم شناسایی خلاء ها، فاصله های ایجاد شده در حوزه بانوان، مطالبات به حق جامعه زنان، جلب مشارکت حداکثری و همچنین استفاده از ظرفیت های متنوع اجتماعی در این حوزه بود.
ملاوردی تصریح کرد که معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز تفاهم نامه های گوناگونی را در زمینه ارتقاء و اهمیت جایگاه زنان، رسیدگی به امور و مطالبات آنان با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف انجام داده و به نتایج مطلوبی در این راستا رسیده است.
وی بسته جامع زنان شاغل، سند مهارت افزایی گروه های مختلف زنان را نیز از دیگر برنامه های در حال اجرا در حوزه امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دانست.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برخی شکاف ها و عدم تعادل در حوزه زنان و بروز چالش و آسیب های اجتماعی در این راستا را یادآور شد و افزود که اجرای دقیق سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب بهترین و مناسب ترین راه برای رفع این مشکلات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار