خبرهای داغ:
تیتر یک روزنامه آراز آذربایجان؛

انتقادات تند نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از استاندار آذربایجان‌غربی

نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به زخمی شدن 6 کولبر در پيرانشهر گفت: اين اقدام نشان از بی‌تدبيری مسئولان استانی به ويژه شخص استاندار دارد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۸۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، روزنامه آراز آذربایجان در تیتر یک شماره 28 دی‌ماه خود به نقل مطلبی از کردپرس پرداخته که در آن نماینده مردم پیرانشهر و سردشت از برخی اقدامات دولت و شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتقادات تندی کرده است.

بر اساس این گزارش، رسول خضری گفت: متأسفانه در سال‌های اخير در مناطق مرزي پيرانشهر و سردشت شاهد بروز حوادث تلخ و ناگواري بوده‌ايم که در بسياري از موارد هيچ گونه دلايل و توجيه عقلاني، منطقي و قانوني براي اين اتفاقات وجود نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به زخمی شدن چند کولبر در مرز پيرانشهر در روزهای اخير اظهار داشت: کولبرانی که در روزهاي اخير توسط مأموران هنگ مرزي پيرانشهر مورد هدف قرار گرفتند، حامل کالاي قاچاق نبوده‌اند و در خاک ايران و در کنار پارکينگ مرزي مورد تيراندازي مأموران هنگ مرزي پيرانشهر قرار گرفته‌اند.خضري تصريح کرد: در اين اقدام تلخ متأسفانه شش کولبر مرزي زخمي شدند که حال دو تن از آن‌ها وخيم بوده و به مراکز درماني استان اعزام و چهار زخمي ديگر نيز در بيمارستان پيرانشهر تحت مراقبت‌هاي پزشکي هستند.

وی ضمن ابراز تأسف از اين واقعه گفت: اين اقدام نشان از بي تدبيري مسئولان استاني به ويژه شخص استاندار دارد که بدون هيچ حساب و کتابي اقدام به صدور مجوزهاي غير قانوني به افرادمعلوم الحال مي‌کند.

خضري افزود: معابر مرزي لطف مقام معظم رهبري به مناطق مرزي است که به عنوان يک فرصت اشتغال و به هدف توسعه اقتصادي براي ساکنان مرزي مطرح شده است اما در استان آذربايجان غربي برخلاف اين اهداف حرکت مي‌شود.

وي تصريح کرد: مجوز واردات به افرادي داده مي‌شود که نه به آن نياز دارند و نه شغل آن‌هاست. افرادي از اروميه و تبريزي اقدام به واردات مي‌کنند و مانع از پخش کالا در بازار پيرانشهر و به تبع آن جذب مسافر و گردشگر مي‌شوند.خضري افزود: در اين شرايط اين افراد روز به روز فربه تر و ثرومندتر مي‌شوند و کولبران و اقشار پيرانشهر ضعيف تر مي‌شوند و جوانان به خاطر نبود کار به کولبري مي‌پردازند.

وي در ادامه اين گفتگو ضمن انتقاد شديد از مسئولان هنگ مرزي شهرستان پيرانشهر تصريح کرد: تيراندازي به کولبران نشان از بي کفايتي مسئولان هنگ مرزي شهرستان دارد چرا که قانونا و شرعاً تيراندازي به کولبران خلاف است و بايد اين افراد اگر تخلفي کرده‌اند دستگير شوند و به دادگاه معرفي شوند و کسي حق قصاص قبل از محاکمه را ندارد.

نماينده پيرانشهر و سردشت در ادامه گفت: در ارتباط به واقعه زخمي شدن شش کولبر پيرانشهری با وزير کشور مکاتبه داشته‌ام و خواستار توبيخ و تغيير فرمانده هنگ مرزی پيرانشهر و پرداخت ديه مجروحان اين حادثه و هزينه‌های درمانی آن‌ها شده‌ام.

خضری در خصوص نحوه واگذاری مجوز ورود کالا از معبر مرزي پيرانشهر نيز گفت: در اين راستا شخصاً ضمن طرح شکايت از وزير کشور، خواستار تحقيق و تفحص از فعاليت‌هاي استاندار آذربايجان‌غربی در خصوص مسائل و شائبه‌های مالی وارده به شخص ايشان در خصوص معاملات صورت گرفته از طريق مجوزهاي مرزی در مناطق مرزي پيرانشهر و سردشت در طول دو سال اخير از طريق کمسيون شوراها و کمسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شده‌ام.

منبع: اروم نیوز
ارسال نظرات