خبرهای داغ:

اجرای طرح كانون مدرسه در آذربايجان‌غربی

دانش‌آموزان مدارس استان با اجراي طرح كانون مدرسه دروس خود را در قالب فعاليت‌های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۸۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اين طرح كه براساس آن از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي مربيان مراكز فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری کودکان و نوجوانان و به منظور درونی‌كردن مفاهيم درسی و ترويج كتاب‌خوانی استفاده میشود، در 2 محيط متفاوت با حضور دانش‌آموزان در مراكز فرهنگی و هنری و مربيان كانون در مدارس استان در حال اجرا است.

نقاشی، معرفی كتاب قصه‌های چهارده معصوم(ع) و قصه‌گويی، روخوانی كتاب كلاغ خنزر پنزری و اجرای نمايش خلاق بر اساس اين كتاب، قصه‌گويی خشم قلمبه، انجام فعاليت‌های علمی بر اساس كتاب يكی بود و برپايی كارگاه‌های ادبی بخشی از فعاليت‌های كانون شماره یک اروميه را در طرح كانون مدرسه به خود اختصاص داده است.

حضور دانش‌آموزان مدارس در كارگاه‌های نقاشی، اجراي نمايش خلاق، قصه‌گويی و ساخت تابلوهايی با استفاده از احاديث كتاب هديه‌های آسمانی بخشی از برنامه‌های مركز فرهنگی و هنری شماره2 اروميه در اجراي طرح كانون مدرسه است.

طرح كانون مدرسه با انجام فعاليت‌هايی از قبيل روخوانی درس‌هايی از كتاب فارسی(خوانداری) و آشنايی با احاديثی از ائمه(ع) با موضوع بخشندگی و ساخت طرح ديواری «پيراهن بهشتی» با حضور دانش‌آموزان مدارس در كانون شماره 3 اروميه اجرا می‌شود.

روخوانی كتاب با مباحث كتاب علوم و درس آب، معرفی گروه‌های سنی و نحوه انتخاب كتاب، برپايی كارگاه نقاشی با موضوعاتی از كتاب هديه‌های آسمانی(مسجد) و مطالعات اجتماعی(خانه‌های مختلف)، برگزاری مسابقه سوالات طلايی با مشاركت معلم مربوطه، قصه‌گويی از كتاب هديه‌های آسمانی، اجرای طرح ميان‌وعده سالم، قصه‌گويی توسط دانش‌آموزان، اهدای كارت‌های اعضای جديد، امانت‌دهی كتاب بخشی از برنامه‌های مجتمع شهيد رسول فرخی اروميه را به خود اختصاص داده است.

همچنین در قالب این طرح، برنامه‌های متنوع و مختلفی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ارسال نظرات