خبرهای داغ:

نشست بصیرتی معرفتی در گردان 305حضرت رسول اکرم (ص) سپاه سلماس

نشست بصیرتی معرفتی در گردان 305 حضرت رسول اکرم با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه وفرماندهی و پایوران و سربازان در محل نمازخانه ستاد گردان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۸۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفتند: گاهی منظور از جهاد مخالفت با نفس اماره است که با عنوان جهاد با نفس یا جهاد اکبر از آن یاد می شود در بسیاری از آیات قرآن کریم واژه جهاد در همین معنا بکار رفته است ودر معنای اصطلاحی آن می توان گفت که جهاد بذل جان و مال و توان در راه اعتلای اسلام و برپا داشتن شعائر دین است.

سید نظری افزود: مصداق روشن جهاد و روشن ترین معنی مصطلح آن ،همان جنگیدن در راه خدای تبارک و تعالی است که جهادگر در آن خود را در معرض شهادت قرار می دهد چنین جهادی با جهاد با نفس قرین است مجاهد فی سبیل الله باید بسیاری از خواسته های خود را زیر پا گذاشته و به دنیا پشت کند و از زن و فرزند و علایق و اموال خود بگذرد تا به میدان جنگ با دشمن برود بدیهی است که این کار متوقف بر جهادی بزرگ و کم نظیر با نفس خواهد بود.

وی بخشی از سخنان خود را به بیان مفهوم جهاد در کلام مقام معظم رهبری پرداختند.

حجت الاسلام سید نظری همچنین در قسمتی از سخنان خود بیان کردند که در محاسبات الهی ،ایمان،هجرت و جهاد ،ملاک ارزش است و ارزش والای هجرت و جهاد منوط به این است که در راه خدا باشد. همچنین ایشان به سه مورد از آثار و نتایج جهاد که عبارتند از 1-رستگاری 2-بشارت خداوند به مومنان مهاجر مجاهد در بهره مندی از رحمت و رضوان الهی و بهشت جاودان3- رحمت و رضوان الهی و بهشت سرشار از نعمت های پایدار ،ره آورد ایمان همراه با هجرت و جهاد در راه خدا اشاره کرده و گفتند: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بیشترینشان از چنین روحیاتی برخوردار بودند که توانستند در مقابل استکبار جهانی بایستند و از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار