مجوز مطالعات تونل کوه خاییزدرشهرستان کهگیلویه صادر شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۶۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
در بازدید از طرح ملی در دست اجرای دهدشت- پاتاوه و دهدشت به بهبهان گفت: در نشستی که در هفته گذشته با وزارت راه و شهرسازی داشتیم دستور مطالعات تونل کوه خاییز از سوی خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی صادر شده و شرکت مهندسی مشاور اتحاد راه، مطالعات این تونل را شروع خواهد کرد.
عدل هاشمی پور با بیان اینکه تونل کوه خائیز در محور دهدشت بهبهان نیاز به ماده 215 ندارد افزود: با احداث این تونل محور دهدشت- بهبهان سی کیلومتر کاهش می یابد و بسیاری از نقاط حادثه خیز در این محور که هم اکنون در منطقه خیر آباد وجود دارد حذف می شود.

وی وجود پلهای خاص در محور دهدشت- پاتاوه را مهمترین دغدغه مسئولان دانست و گفت: خوشبختانه برای اجرای پلهای خاص تجهیز کارگاه شده و هم اکنون سه دهنه پل از این نوع پلها فعالند که در مجموع امیدواریم تا پایان خرداد ماه سال 97 طرح به بهره برداری برسد.
هاشمی پور افزود:از وزارت راه و شهرسازی درخواست شد که مشکل نقدینگی این طرح را حل کنند و امسال حدود 90 میلیارد تومان اوراق خزانه برای آن در نظر گرفته شد که به زودی قابل پرداخت است.

وی ادامه داد:اگر این نقدینگی و 100 میلیارد تومانی که برای سال آینده در نطر گرفته شده پرداخت بشود این توانمندی  وجود دارد که تا پایان مهلت تعیین شده شاهد به بهره برداری رسیدن این طرح ملی باشیم.

ارسال نظرات