طرح جامع عفاف و حجاب بنا به نیاز جامعه بومی کهگیلویه و بویراحمد در 14 بند تهیه و طراحی شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۶۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
در جلسه شورای برنامه ریزی بنیاد عفاف و حجاب استان طرح جامع عفاف و حجاب به تصویب رسید.
شناسایی و سازماندهی و حمایت از فعالان عفاف و حجاب،حمایت از طراحان لباس و فروشگاههای عفاف و حجاب ،تشکیل گروههای تبلیغی و ترویجی ،تکریم زنان محجبه و نمونه ادارات،دانشگاهها و مدارس ،برگزاری دوره های تربیت معلم و تربیت مبلغ ،همایشهای هم اندیشی و آموزشی عفاف و حجاب و نیز برگزاری مسابقات فصلی کتاب با موضوع عفاف و حجاب و راه اندازی مرکز آموزش و مشاوره دینی خانواده از مهمترین بندهای این طرح  است.
امام جمعه یاسوج در این جلسه با اشاره به اهمیت بالای مسئله عفاف و حجاب در جامعه یکی از راههای اصلی بیمه کردن مردم و کشور را در مقابل انحرافات و تهاجم فرهنگی سنگین دشمنان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور دانست و گفت:دشمنان و استعمارگران با ترویج بدحجابی و بی عفتی و از هم پاشیدن بنیان و کانون گرم خانواده های ایران اسلامی بدنبال اهداف شوم و پلید خود هستند که این نشان دهنده اهمیت بالا و تاثیرگذار خانواده در امر ترویج مسئله حجاب و عفاف است که اگر به خوبی مدیریت نشود آثار منفی و معکوس خود را درپی خواهد داشت.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی نقطه قوت ایران اسلامی را داشتن عفاف و حجاب و فرهنگ مذهبی ایرانی اسلامی برشمرد و افزود: استعمارگران و دشمنان این مرز و بوم از اوایل انقلاب تا به امروز بیکار ننشسته و نمونه عینی و واقعی آن کشف حجاب توسط رضاخان بود.
وی به نقش به سزای بانوان از کانون خانواده گرفته تا بانوان شاغل در ادارات،نهادها و حوزه های علمیه برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه و جلوگیری از گسترش بدحجابی اشاره کرد و گفت:در اوایل انقلاب اسلامی این زنان محجبه و عفیف بودند که همپای مردان انقلابی ایران به میدان آمدند و ریشه ظلم و بدحجابی و بی عفتی و استعمار در کشور را خشکاندند و امروز هم باید بخوبی در این زمینه نقش آفرینی کنند.
امام جمعه یاسوج افزود : مسئولان باید با ایجاد امکانات و شرایط لازم زمینه مشارکت تشکلهای مردم نهاد را برای تحقق این مهم فراهم کنند.
دبیر اجرایی شورای برنامه ریزی بنیاد عفاف و حجاب استان نیز با بیان اینکه این بنیاد با هدف استفاده از ظرفیتهای تشکلهای مردمی برای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب همانند سایر استانها تشکیل شده است گفت: نشر و ترویج فرهنگ قرآنی عفاف و حجاب ،ارتقا سطح دانش و بینش و تعمیق باورهای دینی مردم در موضوع عفاف و حجاب،ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزش مادران،بهره گیری از ظرفیتهای بانوان جامعه برای ارتقاء این مهم،ارتقاء شاخصهای فرهنگی به منظور کاهش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی،گسترش آموزه های اسلامی و سبک زندگی دینی در بین خانواده ها و آگاهی بخشی به مردم از آثار سوء بدحجابی و بی عفتی و پیامدهای منفی آن بر زندگی خانواده ها از اهداف راهبردی طرح جامع عفاف و حجاب است.
ستار هدایتخواه اعتبار پیش بینی شده و مورد نیاز برای اجرای این طرح را حدود 7 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تهیه و تامین این اعتبار مستلزم همکاری و مشارکت مردم ،نهادها و دستگاههای اجرایی استان است.
خانم پرهیز کارشناس مسئول آموزش و طرح برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از حمایت از طراحان مدل لباس متناسب با الگوی فرهنگ ایرانی و اسلامی خبر داد و گفت : طراحانی که مدل لباس طراحی شده آنها تاییدیه "شیما" بگیرند برای دریافت تسهیلات با نرخ سود پائین به بانک عامل مربوطه معرفی می شوند.
در این جلسه اعضا مهمترین راهکارها و پیشنهادهای خود را برای اجرای هرچه بهتر طرح جامع عفاف و حجاب و ترویج این مهم در جامعه ارائه کردند.
ارسال نظرات