67 میلیارد تومان اسناد به خزانه استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق گرفت.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۵۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست شورای اداری استان که با حضور شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شدگفت: از مبلغ 67 میلیارد تومان اسناد تعلق گرفته به استان هنوز 40 میلیارد تومان جذب نشده است.
حسن نوروزی به لزوم جذب مبلغ باقیمانده از اسناد (40میلیارد تومان) اشاره کرد و گفت: در صورتی که این مبلغ تا در فرصت اعلام شده( 5 بهمن امسال)  جذب نشود برای اجرای طرح های عمرانی به مشکل برخواهیم خورد و این می طلبد تا مسئولان در این زمینه تلاش کنند.
وی افزود: صدا و سیما، شهرداری باشت، میراث فرهنگی ، اداره کل ورزش و جوانان استان و برخی دستگاه ها مدارک خود را تحویل دادند و سازمان بنیاد مسکن و آب و فاضلاب نیز اسناد خود را تکمیل و تحویل دادند.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان 70 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری تخصیص یافت گفت: تا کنون این مبلغ اختصاص نیافته است که امیدواریم در این زمینه اقدام مطلوبی انجام شود.
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده هم در این نشست با بیان اینکه برجام ۱۰۰ دستاورد برای کشور داشت گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برنامه‌هایی را آغاز کرده که این برنامه‌ها در سند برنامه ششم دیده شده است همچنین امور زنان و خانواده سند حمایت اجتماعی را با همکاری وزارت رفاع و تامین اجتماعی تدوین کرد که قرار است در کمیسیون اجتماعی مطرح ‌شود.
شهین دخت مولاوردی با بیان اینکه بسته حمایتی از زنان شاغل با همکاری سازمان برنامه و بودجه تدوین کردیم افزود:همه قوا و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند، ضمن اینکه با عدم تعادل در حوزه زنان و خانواده مواجه هستیم و زنان در حوزه‌های علمیه از عدم دسترسی عادلانه به منابع مواجه هستند.
مولاوردی با اشاره به به یکساله شدن برجام با استناد به گزارش بعیدی‌نژاد یکی از اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر کنونی ایران در انگلیس گفت:در این گزارش برجام برای کشورمان 100 دستاورد داشت.
وی افزود:تا پیش از برجام ایران در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بود که با اجرای برجام سایه این وضعیت از کشور برداشته شد.

وی با اشاره به لغو ساز و کارهای نظارتی شوای امنیت بعد از برجام گفت: 19 مورد قطعنامه در مورد ایران صادر شده که 6 مورد را شورای امنیت سازمان ملل  و بقیه را شورای حکام آژانش بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده بود همچنین لغو واردات پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز، لغو تحریم‌‌های مربوط به کشتی‌سازی و کشتیرانی،لغو تحریم‌های خرید و فروش و صادرات نفت و لغو فروش هواپیما به ایران از دیگر دستاوردهای برجام بود.
وی گفت: هم‌اکنون شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد و 300 میلیون دلاری در کشور ظرف یک سال اخیر و تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به بد عهدی‌های آمریکا در موضوع برجام هم اشاره گرفت و افزود: در این مسیر با بد عهدی‌هایی مواجه هستیم اما بد عهدی ‌ها از ارزش مذاکرات کم‌نمی‌کند و هر کدام باید در جای خود مورد واکاوی قرار گیرد.
مولاوردی ایران را کشوری نقش آفرین درمنطقه دانست و گفت: برای حل و فصل مشکلات و پایان دادن به تنش‌های منطقه کشورهای همسایه نمی توانند ایران را نادیده بگیرند.
موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از حضور اعضای هیات دولت در سالرزو پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر در استان خبر داد و بر اهتمام دستگاهها برای هر چه باشکوهتر برگزارشدن ویژه برنامه های این ایام تاکید کرد.
در این نشست برخی از مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی برنامه های خود به منظور جلب حمایت بیشتر دولت را بیان کردند.
ارسال نظرات