بازگشایی راه های ورودی 10 روستای صعب العبور بهمئی

راه های ورودی 10 روستای شهرستان بهمئی در مناطق ممبی و حوزه ی رودتلخ بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۵۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
فرماندار بهمئی در حاشیه بازدید و بررسی مشکلات مناطق ممبی و رودتلخ و پیگیری روند اجرای طرح های عمرانی این مناطق گفت:این اقدام با هدف تامین رفاه حال روستائیان وعشایر، ارائه خدمات مطلوب،تسهیل تردد وسایل نقلیه،خدمات رسانی به مناطق محروم و صعب العبور و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان انجام شد.

علی اکبر فرهنگی نسب افزود: تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به این طرح ها اختصاص داده شده است.

وی به ساخت، تسطیح، ترمیم و ایمن سازی راه روستاهای نَرمون، سید صالح، کَل آوان، 5 روستای حوزه ی رودتلخ و منطقه ممبی با جمعیتی بالغ بر 500 خانوار اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون کار بازگشایی و تسطیح این جاده‌ها انجام شده است.

فرماندار بهمئی گفت:در سال گذشته 5 کیلومتر از جاده‌های روستایی شهرستان بهمئی بازگشایی شد که این  رقم با اجرای طرح های جدید تا ماه های آینده رشد خوب و مطلوبی خواهد داشت.

علی اکبر فرهنگی نسب همچنین با اشاره به اینکه پیش از این برخی از اهالی این روستاها با توجه به نبود محور مواصلاتی و راه مناسب به شهرها و مناطق دیگر کوچ کرده بودند افزود: رونق اقتصادی روستاها، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در این سفر،مشکلات مناطق روستایی ممبی و رودتلخ بهمئی در حوزه های بهداشت و درمان، راه های روستایی، آب،خدمات روستایی،امور عشایر و بنیاد مسکن بررسی و دستورات لازم به منظور حمایت از روستائیان داده شد.

شهرستان بهمئی  با 50  هزار نفر جمعیت دارای 172 روستا در 300کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار