فرمانده انتظامي تربت‌جام از کشف 25 رأس دام با مقادیر زیادی کالای قاچاق، دستگیری یک مرد کلاهبردار و یک مزاحم تلگرامی طی عملیات‌های جداگانه به همت مأمورین این فرماندهی در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۷۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
سرهنگ محمد يزداني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، گفت: مأمورین ايست و بازرسي شهيد عزتي هنگام کنترل خودروهاي عبوري محور تربت‌جام - مشهد با مشکوک شدن به سه دستگاه وانت حامل دام و بررسي مدارک، تعداد 20 رأس گوسفند و پنج رأس گاو قاچاق فاقد هرگونه مجوز بهداشتي و گمرکي به ارزش 390 ميليون ريال کشف و ضبط کردند و سپس احشام تحويل اداره دامپزشکي قرار گرفت.

وی افزود: در همين راستا مأمورین بازرسي سه خودرو ديگر مقدار 500 کيلو برنج،93 عدد کيف زنانه،60 جعبه لوازم‌آرایشی،28 جفت کفش و ده عدد کاپشن به ارزش 110 ميليون ريال کشف و ضبط شد و متهمان با تشکيل پرونده تحويل مقام قضايي گردید.

دستگيري مردی با 30 ميليون ريال کلاهبرداری

فرمانده انتظامي تربت‌جام ادامه داد: با دريافت مرجوعه قضايي از سوي چند شهروند مبني بر کلاهبرداری مردي جوان در هنگام برداشت وجه از دستگاه خودپرداز مأمورین پس از بررسی اظهارت شاکيان که عمدتاً سالخورده و بی‌سواد بودند با کمک آن‌ها چهره متهم ترسیم که طی تحقيقات فني و گشت زني کلاهبردار در کمين کارشناسان پليس فتا قرار گرفت و دستگير شد.

محمد يزداني اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های فني در مواجهه با ادله و مستندات ديجيتالي کشف‌شده به 30 ميليون ريال کلاهبرداریدر طي هفت فقره از افراد سالخورده و بی‌سواد اعتراف کرد.

مزاحم تلگرامي در دام پليس فتا

سرهنگ يزداني گفت: در پي شکايت خانمی مبني بر مزاحمت تلگرامي و هک پروفايل از سوي مردي ناشناس پليس فتا در بررسي اظهارات شاکي مشخص شد فرد مزاحم در کانال تلگرامي شاکي عضو بوده و مدتي است متهم براي برقراري ارتباط غیراخلاقی تهديد به انتشار تصاوير خصوصي شاکي کرده است.

وی افزود: پليس فتا با يک سري تحقيقات فني و استفاده از مهندسي اجتماعي متهم را که جواني 28 ساله بود شناسايي و به پليس فتا احضار شد که در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده اعتراف و اعلام داشت هيچ عکسي از پروفايل شاکي برنداشته و براي برقراري ارتباط با شاکی تلگرامش را هک نموده است.

این مقام انتظامی شهرستان با اشاره به معرفي متهم به دادسرا یادآور شد: کاربران از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاوير و فیلم‌های شخصي در شبکه‌های اجتماعي خودداري و درصورتی‌که شخصي براي آن‌ها ايجاد مزاحمت کرد از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب و يا با پليس فتا تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها