در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان زنجان مشاهده نشده و استان پاک است.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۷۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی ماه های اخیر بحث آنفلوآنزای مرغی به یکی از مهم ترین مباحث روز تبدیل و راهکارهای مقابله با آن طراحی شده است در حالی که تاکنون گزارشی از وجود این بیماری در زنجان ارائه نشده است.

محمدرشید کرمی با اشاره به احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان افزود: پایش های مداوم مراقبت و کنترل توسط سازمان دامپزشکی استان زنجان انجام شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان زنجان مشاهده نشده و استان پاک است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مراقبت های لازم در سطح مرغداری ها و واحدهای طیور بومی و تالاب ها در روستاها انجام شده و این مراقبت ها در استان تداوم دارد.

کرمی با بیان اینکه واحدهای مرغداری ها و طیور قرنطینه شده اند، گفت: جلوگیری از تردد به سالن ها و محل دام و طیور،جلوگیری از ورود پرندگان مهاجر پذیر وممانعت از ورود و خروج طیور انجام شده است.

وی تصریح کرد: آنفلوانزای پرندگان بیماری مشترک بین انسان و طیور و پرندگان است و توجه به موازین بهداشتی ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به نگهداری مرغ و طیور خانگی افزود: طیوری که در منازل نگهداری می شوند باید در محیط بسته باشند چرا که نباید با پرندگان مهاجر و بومی در تماس باشند و در جایی محصور طیور خانگی باشند.

کرمی بابیان اینکه باید محیط نگهداری طیور از آلودگی مبرا و ضدعفونی شود، ابراز کرد: باید از تماس کودکان و افراد حساس با پرندگان خودداری شود و به مردم توصیه می شود از خرید طیور، اردک، مرغ و پرندگان از بازارچه ها خودداری کنند.

ارسال نظرات