خبرهای داغ:
پنج شنبه هفته جاري؛

جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار مي شود

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: جشنواره گل نرگس، سي ام دي ماه در سمنان برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۰۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسين خواجه بيدختي اظهار داشت: اين جشنواره با هدف معرفي جاذبه‌هاي گردشگري سمنان و ايجاد روحيه شادابي و نشاط در مردم، پنج‌شنبه هفته جاري و با حضور معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگي، هنري كومش برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه علاقمندان مي‌توانند از ساعت 18 سي ام دي ماه در اين جشنواره شركت كنند، گفت: معرفي جايگاه گل نرگس در اشعار حافظ، معرفي نحوه كاشت و تكثير گل نرگس، اجراي موسيقي سنتي و .... از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره است.

بيدختي با اشاره به ويژگي‌هاي گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوي متفاوت آن نسبت به گل نرگس ساير مناطق كشور گفت: سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس كويري بايد معرفي شود و همزمان با برپايي اين جشنواره مي‌توان آداب و رسوم، صنايع دستي و هنرهاي سنتي و جاذبه هاي تاريخي و گردشگري سمنان را معرفي كرد.

وي افزود: اين اداره كل در صدد برگزاري اين جشنواره در سالهاي آينده و قرار دادن آن به عنوان يك رويداد، در تقويم رويدادهاي گردشگري كشور است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: نرگس زارهاي سمنان از جاذبه‌هاي طبيعي اين شهرستان محسوب مي‌شود و فرصت مناسبي براي جذب گردشگر در فصل زمستان است و بايد از هر فرصتي براي رونق بخشيدن به صنعت گردشگري استفاده كرد.

بهترین ایام برای مشاهده نرگس زارها در سمنان اوایل زمستان تا اواسط اين فصل است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سمنان، شهرداري سمنان و سمن هاي گردشگري در برگزاري اين جشنواره با اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان مشاركت دارند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها