خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: 95 درصد از آثار شهدای استان اصفهان جمع‌آوری شده است که پس از آرشیو و بایگانی به روزرسانی و نمایه‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۹۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،سید علی قریشی با بیان این که بیش از 95 درصد از آثار شهدای استان اصفهان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: این آثار شامل وصیت‌نامه، زندگی‌نامه، خاطرات و تصاویر شهداست.

وی افزود: نزدیک به 800 هزار سند از شهدای استان اصفهان وجود دارد که تصویر این اسناد به صورت دیجیتالی جمع‌آوری و اصل آن‌ها با رضایت خانواده شهدا به تهران ارسال شده و در گنجینه اسناد تهران بایگانی می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: گردآوری اسناد به صورت دیجیتالی این امکان را به ستاد مرکزی، استان‌ها و کلیه شهرستان‌های کشور می‌دهد تا برای آنان نیز قابل مشاهده باشد.

وی تصریح کرد: پس از جمع‌آوری آثار شهدا، مرحله مستندسازی این آثار آغاز می‌شود به صورتی که با اخذ تائیدیه از خانواده شهدا، از صحت محتوای وصیت‌نامه یا زندگی‌نامه شهید اطمینان حاصل می‌شود.

قریشی عنوان داشت: پس از آرشیو و بایگانی اسناد و پرونده‌های آثار شهدا، تکمیل آن‌ها مورد پیگیری قرار گرفته، به روزرسانی و نمایه‌سازی می‌شود و سپس در قالب لوح فشرده به خانواده شهید ارائه خواهد شد.

وی متذکر شد: هنوز هم ممکن است آثار جدیدی از شهدا کشف شود که در این صورت به پرونده آثار آنان اضافه خواهد شد، این به روزرسانی علاوه بر بایگانی استان اصفهان در بایگانی تهران نیز صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از جمع‌آوری این آثار، استفاده بهینه، فرازبندی و جمع‌آوری آن‌ها به صورت کتاب است تا در اختیار عموم مردم به خصوص نسل جوان دانش‌آموز و دانشجو قرار گیرد و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها