گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع رصد جنگ فرهنگی دشمن در عرصه رسانه در سپاه ناحیه طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۶۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه موقت شهرستان طارم در مراسم گردهمایی مصون سازی فرهنگی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام اظهار داشت: در این میان تنها ارگانی که بصورت رسمی آن را جدی گرفته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد.

حجت الإسلام مهدی مرادخانی با اشاره به آسیبهای فضای مجازی از ماهواره بعنوان چشم شیطان یاد کرد و افزود: برنامه ریزان ماهواره آهسته آهسته ذهن و تفکر فرد را عوض کرده و باعث ایجاد تغییر در اعتقادات فرد می شوند که فرد آسیب دیده بعد از مدت زمانی باعث انکار همه چیز می شود.

وی با اشاره به مهمترین عوامل گرایش به ماهواره و اظهار داشت: از جمله این موارد چشم هم چشمی ها، عدم پوشش آنتن رسانه داخلی، بیکاری و تنهایی، دنبال کردن اخبارسیاسی روز جهان، لذت گرایی از صحنه های مستهجن، فیلم و سریال های متنوع و جذابی که با هدف های خاصی ساخته شده اند بتدریج اخلاق و اسلام را بدون اینکه خود انسان متوجه شود از ایشان می گیرند.

حجت الإسلام مرادخانی علت پیشرفت کشور ژاپن را استحکام خانواده دانست و گفت: این عامل موجب پیشرفت این کشور در تمام عرصه های اقتصادی و سیاسی شده است.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه طارم با اشاره به تهدیدات و آسیب های فرهنگی خانواده ها گفت: باید از فضای مجازی که در دسترس تمام افراد جامعه است درست استفاده شود تا موجب پاشیدگی زندگی ها نشود.

اقبال جهانبخشی افزود: عامل اصلی دیگری که آسایش خانواده ها را به هم می زند عدم آگاهی همسران به وظایف خانواده است.

وی با اشاره به عواملی که موجب از هم پاشیدگی زندگی افراد جامعه می شود، اظهار داشت: از جمله این عوامل عدم شناخت، سست شدن باورهای دینی، عدم صداقت همسران نسبت به یکدیگر، هوسرانی و چند همسری، بی نظمی و بی مسئولیتی و بی توجهی به امور خانه و خانواده می باشد.

ارسال نظرات