تاکید لندن بر خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر خود را در اقتصاد جنوب شرق آسیا برجای گذاشت و ارزش سهام برخی بازارهای کشورهای این منطقه با کاهش مواجه شد.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۴۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بازار سهام جنوب شرق آسیا با توجه به اینکه سرمایه گذاران در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، عصبانی و وحشت زده هستند و در ماه اکتبر سال گذشته نیز ارزش 'پوند' به پایین ترین حد خود در 32 سال گذشته رسید، روز دوشنبه با کاهش بیشتری مواجه شد. 


ارزش پوند در برابر دلار در معاملات تجاری ابتدای سال جاری به 1.93 رسید که در مقایسه با اوایل اکتبر که حدود 10 درصد از ارزش خود را در چند دقیقه از دست داد، با کاهش کمتری مواجه شد.

 

به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه 'استار' مالزی در مجموع، بعد از همه پرسی در بریتانیا در مورد ماندن و یا خروج از اتحادیه اروپا تاکنون حدود 20 درصد از ارزش پوند کاسته شده است. 
'

 

پوند' روز گذشته نیز حدود 1.5 درصد از ارزش خود در برابر دلار و 2 درصد نیز در قبال 'ین' از دست داد و به نرخ برابری 1.20 کاهش یافت. 

 

این تاثیرات داخلی انگلستان باعث نگرانی سرمایه گذارانی شد که معقتدند شکاف گسترده با بازار واحد می تواند صادرات انگلستان را تخریب کند و باعث خروج سرمایه از این کشور شود. 

 

این نگرانی که بخشی از آن ناشی از تضعیف ارزش پوند انگلستان است، اقتصاد کشورهای جنوب شرق آسیا را نیز تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که برخی سهام ها در سنگاپور از حدود 0.4 درصد تا 3.5 درصد از ارزش خود را از دست دادند. 

 

بازار سهام ویتنام با کاهش یک درصدی مواجه شد و مالزی نیز کاهش 0.8 درصدی تا 3.3 درصدی را تجربه کرد.

 

بازار فیلیپین نیز به آخرین تحولات خروج انگلستان از اتحادیه واکنش نشان داد و سهام برخی از صنایع این کشور با کاهش نسبی مواجه شد. 

 

'ترزا می' نخست وزیر محافظه کار انگلیس در سخنرانی اخیرش بر خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا که دربرگیرنده خارج شدن از بازار واحد اروپایی و اتحادیه گمرکی اروپا است، تصریح کرد.

 

راهبرد 'ترزا می' برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دربرگیرنده 12 نکته کلیدی است که خروج کامل و نه جزئی از اتحادیه اروپا از جمله محورهای اصلی آن است.

 

وی قصد دارد تا پایان مارس سال جاری میلادی ضمن فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون، روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

 

در همه‌ پرسی 23 ژوئن سال گذشته میلادی (سوم تیرماه) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1 درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

ارسال نظرات