نماینده دوره نهم مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
حسینی گفت: طرح تحول سلامت حقوق پزشکان را چند برابر بالا برد اما همچنان پزشکان بیماران خود را به مطب و بیمارستان های خصوصی ارجاع می دهند.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۲۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

زیاده خواهی پزشکان؛ تنها نتیجه طرح تحول سلامتحجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حل مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: بیماری و درمان آن برای خانواده ها به ویژه خانواده های مستضعف که در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند دردناک و زجر آور است.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: در طرح تحول سلامت بنا بر این بود که پزشکان به عواید دولتی اشتیاق بیشتری نشان دهند؛ چراکه بسیاری از پزشکان بیماران را به مطب خصوصی حواله می دادند ، طرح تحول سلامت حقوق پزشکان را چند برابر بالا برد اما همچنان پزشکان بیماران خود را به مطب و بیمارستان های خصوصی ارجاع می دهند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معترض بودند که با این کار نمی توان منبع مالی طرح تحول سلامت را در آینده تامین کرد. در حال حاضر حقوق پزشکان با پرستاران قابل مقایسه نیست و با این وضعیت حقوق نابرابر پزشک و پرستار مشکلات عدیده ای در بخش پرستاری به وجود آمده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: طرح تحول سلامت در مجموع نتوانست خواسته ها و انتظارات مقام معظم رهبری، ملت و نمایندگان مجلس را برآورده کند؛ لذا امیدواریم وزیر محترم بهداشت و درمان به این مشکلات توجه و آن را حل کند.


ارسال نظرات