همایش اقتصاد مقاومتی با موضوع اصلاح الگوی مصرف با سخنرانی دکتر اکبری، دکترای اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان صبح امروز در سالن غدیر اداره ارشاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۸۷۷۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، این همایش با حضور جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان و به منظور آشنایی با بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف در زندگی فردی و جمعی برگزار گردید.
امام جمعه در این خصوص عمل به دستورات بزرگان در خصوص صرفه جویی و مصرف صحیح منابع را از ضروریات دانست و گفت: مشکل کنونی ما عدم اعتقاد به مصرف صحیح منابع نیست بلکه مشکل ما در عمل کردن به آنهاست.

وی افزود: باورهای ما در خصوص اصلاح الگوی مصرف باید تقویت شود. تقویت این باورها و درک مضر بودن مصرف  بی رویه و نسنجیده است که ما را مصمم می سازد تا با نگرشی جدید و دقیق منابع موجود را مصرف نماییم.
فرماندار سیرجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تبیین صحیح اقتصاد مقاومتی و بیان ویژگی ها آن برای جامعه گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک ایده و یک نگرش جدید برای اداره امور اقتصادی مملکت است و اقتصاد مقاومتی یک راه اجتناب نا پذیر است که بایستی به درستی طی شود.
وی باور قلبی به اقتصاد مقاومتی را یک اصل راهگشا عنوان کرد و گفت: مدیران اجرایی ادارات ما باید اقتصاد مقاومتی را باور داشته باشند تا بتوانند به آن عمل کنند و عدم باور به این اصل مهم انگیزه های کافی برای عمل به آن را در مدیران بیدار نمی کنند.
در ادامه این دکتر اکبری با اجرای یک پنل تخصصی در خصوص مصرف گرایی و اصلاح الگوی مصرف به ارائه راهکارهایی در این خصوص پرداخت.
وی اصلاح الگوی مصرف را در سه سطح تولید، توزیع و مصرف ضروری دانست و گفت: دراین سه سطح بایستی به سمت تولید ارزش افزوده و جلوگیری از هدر رفت منابع گام برداشت و آنگاه می توان به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود.

اکبری تصریح کرد : مصارف را سطوح سه گانه فردی، خانگی و صنعتی باید کنترل کرد و با آموزش الگوهای صحیح مصرف و پیشگیری از هدر رفت منابع ، مصرف صحیح را باید در این سطوح نهادینه کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظرات