مردم استان زنجان نیز به موازات خدمات و حرکت پرشتاب دولت، در حوزه‌های اجتماعی در زمینه تشکیل و گسترش انجمن‌های خیریه‌ای حوزه سلامت کارنامه درخشانی دارند.
کد خبر: ۸۸۰۸۳۲۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، گفت: به موازات حرکت بزرگ دولت در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در استان، مردم استان زنجان نیز احساس تکلیف نموده و در قالب انجمن‌ها و خیریه‌های حمایتی و درمانی فعالیت چشمگیر و حضور درخشانی دارند و در حمایت از بیماران نقش مهم و اساسی ایفا می کنند.

درويش اميري به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به منظور حمایت ویژه دولت از مردم و بیماران اشاره نمود و یادآور شد: دولت در سطح کلان، 53 قلم داروی بیماری‌های خاص را تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به سرعت، شتاب و میزان خدمات ارائه شده از سوی دولت در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: استقرار و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با 8 دانشکده غنی از اقدامات موثری بوده که در نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و دولت در حوزه سلامت در استان زنجان سربلند است.

مدیر عالی استان فعالیت انجمن‌هایی نظیر مهرانه، حمایت از بیماران کلیوی، ام.اس، تالاسمی و... در استان زنجان را چشمگیر توصیف نمود و افزود: مردم استان زنجان نیز به موازات خدمات و حرکت پرشتاب دولت، در حوزه‌های اجتماعی در زمینه تشکیل و گسترش انجمن‌های خیریه‌ای حوزه سلامت کارنامه درخشانی دارند.

استاندار زنجان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سطح استان زنجان که با حمایت از انجام عمل پیوند برای 1200 بیمار، آنان را از چرخه درمانی 1600 بیمار کلیوی استان خارج نموده‌اند، یادآور شد: گاهی مشکلات فردی و ناسازگاری های اجتماعی منجر به بروز مشکلات جسمی و این بیماری‌ها در افراد می شود که باید زمینه حمایت از افراد جامعه و بیماران فراهم شود.

وی در پایان بر ضرورت پیگیری درخواست‌های ارائه شده از سوی اعضای این انجمن نظیر تشکیل شورای هماهنگی خیرین سلامت تاکید نمود و کسب خوشنامی در دنیای پرزرق و برق کنونی و ارائه خدمت به انسان‌های نیازمند، بیمار و درمانده را از الطاف الهی دانست و گفت: انتخاب مسیر خدمت به مردم نیازمند جامعه که به بیماری‌های مزمن و سخت مبتلا شده اند، توفیق الهی است که شامل اعضای این انجمن شده است.

گفتنی است در این دیدار گزارشی از عملکرد انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان از سوی مدیرعامل این تشکل ارائه گردید و انتظارات و پیشنهادات انجمن مطرح شد.

ارسال نظرات