خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌‌ علمیه خواهران قزوین:

مرزهای دینی یکی از اهداف نفوذ دشمن است

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: دفاع از مرزهای دینی امری مهم و همگانی است چرا که یکی از عمده‌ترین اهداف نفوذ دشمن است.
کد خبر: ۸۸۰۸۳۲۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون معضلات فرهنگی فضاهای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی در جا و موقعیت خود یک تهدید مهم برای نظام جمهوری اسلامی و دین ما به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: با اعمال آموزش‌های صحیح و حضور فعال همه مسئولین در صحنه می‌توان این تهدید را به فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی و کشور تبدیل کرد.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به فضاهای مجازی در جامعه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در راس امور و به عنوان راهبر رفع مشکلات فرهنگی فضاهای مجازی را امری مهم و تکلیفی بر دوش همه افراد و مسئولین معرفی می‌کند.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین مطرح کرد: رهبر خود نیز در بیاناتی اشاره کرده‌اند که اگر وظیفه رهبری به عهده‌شان نبود تلاش خود را صرف رفع مشکلات فضاهای مجازی می‌کردند که نشان‌دهنده احساس خطر ایشان از زاویه فضاهای مجازی است. 

کاظم‌لو دفاع از مرزهای دینی کشور را همچون مرزهای جغرافیایی ضروری دانسته و تبیین کرد: دفاع از مرزهای دینی امری مهم و همگانی است چرا که یکی از عمده‌ترین راه‌های نفوذ دشمن است.

وی تشریح کرد: همه فرهنگ دوستان و کسانی که به نظام علاقه مند هستند باید برای دفاع از کشور و ارزش‌هایشان در این عرصه حضور داشته باشند.

این مسئول توضیح داد: حوزه علمیه خواهران با برگزاری مکرر کلاس‌های وبلاگ نویسی، آموزش نحوه صحیح ورود به فضای مجازی، استفاده از کارشناسان مجرب و در نظرگیری تدابیر لازم سعی در کاهش هرچه بیشتر معضلات فضاهای مجازی در جامعه دارد.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین بیان کرد: خوشبختانه حوزه در این زمینه خوب عمل کرده‌است ولی هنوز شروع کار است و باید تلاش‌های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

کاظم لو ضمن اشاره به آیات قرآنی و روایات خاطرنشان کرد: در رسانه‌های عمومی و به‌ویژه تلویزیون باید به چگونکی نهی کردن درست از فضاهای مجازی دقت فراوانی شود چراکه منع نابخردانه آدمی را حریص‌تر می‌کند.

وی در خاتمه متذکر شد: ما باید مخاطبان خود را بشناسیم و متناسب با ویژگی‌های آن‌ها آموزش ها را آغاز کنیم تا موثر واقع شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار