خبرهای داغ:
در نشست خبری کنگره شهید شاخص فرهنگی سال مطرح شد:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: معرفی الگوها و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.
کد خبر: ۸۸۰۸۳۲۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد اسماعیل طاهرخانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات مجتمع شهید آوینی برگزار شد مطرح کرد: کنگره بزرگداشت شهید قدرت‌الله چگینی در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع در این کنگره اشاره کرد و گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی، مدیحه‌سرایی شاعر آیینی، خاطره گویی توسط برادر شهید، اجرای سرود توسط دانش آموزان و پخش برنامه مستند به وایات دوستان آن شهید بزرگوار از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این کنگره است.

این مسئول رونمایی از سند هویت این شهید بزرگوار که با همکاری سازمان ثبت احوال آماده شده است را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و افزود: در این کنگره از خانواده شهید شاخص قدرت‌الله چگینی تجلیل به عمل می‌آید و بعد از مراسم نیز مسئولین با حضور در منازل دیگر شهدای فرهنگی استان و اهدای تندیسی با عکس همان شهید، از خانواده‌هایشان تجلیل به عمل خواهند آورد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین تصریح کرد: در این کنگره سعی شده تا با بهره گیری از تمام قابلیت های مختلف سخنرانی، مدیحه‌سرایی، فیلم، داستان و شعر، شهید شاخص و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای همگان تبیین شود.

طاهرخانی مطرح کرد: معرفی الگوها و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی در خاتمه یادآور شد: برنامه‌های مختلفی هم‌چون مسابقه کتابخوانی معلم شهر، تئاترهای خیابانی، مسابقات شعر و داستان نویسی، کلاس‌های آموزش قرآن ضمن خدمت برای فرهنگیان و ساخت مستند از زندگی این شهید برخی از برنامه‌هایی بوده است که از 12شهریور ماه (سالروز شهادت شهید چگینی) تا 30 دی ماه ( سالروز ولادت شهید چگینی) برای معرفی بهتر شهیدان و به ویژه شهید قدرت‌الله چگینی اجرایی شده‌اند.

گفتنی است مهمانان کشوری و استانی در این کنگره حضور خواهند یافت و دوستان این شهید در دوره تبعیدشان در الیگودرز لرستان نیز در این کنگره حضور به هم خواهند رساند. 


1005/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها