نقوی حسینی در واکنش به پیشنهاد دایر شدن مدارس در تابستان در گفتگو با «بسیج»:
نماینده مجلس در واکنش به پیشنهاد دایر شدن مدارس در تابستان از سوی خانم ابتکار گفت: با این نوع پیشنهادات نمی شود هوای سالم داشت این نوع طرح ها فقط وقت را تلف و صورت مسئله را پاک می کند.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۷۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

پیشنهاد خانم ابتکار پاک کردن صورت مسئله استسید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به پیشنهاد جدید خانم ابتکار در جهت کاهش آلودگی هوا مبنی بر اینکه دانش آموزان به جای تابستان، زمستان تعطیل باشند اظهار داشت: آلودگی هوا در کلانشهر ها به ویژه تهران، تبریز، اراک و کرج نگران کننده است که در بسیاری از روزها به شرایط خطرناک می رسد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران جان کودکان و افراد سالخورده را تهدید می کند، گفت: این معضل پدیده جدیدی نیست؛ سالهاست که کلانشهر ها از جمله تهران با استقرار یک سوم جمعیت کشور در آن درگیر هوای ناسالم و آلودگی هوا هستند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: انتظار می رود دست اندرکاران سازمان محیط زیست به طور علمی و پژوهشی و دقیق به سراغ اصل مطلب رفته و منشأ آلودگی هوا را شناسایی و با آن مقابله کنند. هر نوع راه حل موقت که منجر به پاک کردن صورت مسئله شود کمکی به حل مشکل آلودگی هوای تهران اینکه ما مدارس و زندگی مردم را تعطیل و هر روز برای آنها مانع ایجاد کنیم راه حل منطقی و اساسی نیست.

نقوی حسینی با انتقاد از طرح تعطیلی مدارس در زمستان برای کاهش آلودگی هوا ادامه داد: پیشنهادی که مبنی بر دایر شدن مدارس در فصل تابستان مطرح شده بر خلاف دیدگاه هایی است که راجع به فصل ها و مناسبت ها و آب و هو ا برای تحصیلات دانش آموزان است، این راه حل ها فقط زمان را از دست می دهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بسیاری از شهر های صنعتی کشورهای اروپایی کارخانجات در وسط شهرها قرار گرفته اند و هیچ محدودیت تردد خودرویی هم برای مردم قائل نمی شوند و زندگی کسی را تعطیل نمی کنند و آلودگی ندارند چراکه با منشا آلودگی مقابله کرده اند.

نقوی حسینی در خاتمه تاکید کرد: برای رفع آلودگی هوای تهران باید راه حل های اصلی و بلند مدت را دنبال کنیم، با این نوع پیشنهادات نمی شود هوای سالم داشت این نوع طرح ها فقط وقت را تلف و صورت مسئله را پاک می کند.


ارسال نظرات