امروزه هنر بسیار اثرگذار است و مسائل با نقش‌آفرینی و هنرنمایی هنرمندان بهتر در ذهن مردم نقش می‌بندند.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۷۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه آمل با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند در کنار هنرنمایی حقیقت دین، کمال و انسانیت را بیان کرده و ترویج دهند، تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند با هنر خود انسان‌ها را به‌سوی هدایت سوق دهند همانگونه که پیامبران برای ترویج کمال، عقلانیت و انسانیت اشرف مخلوقات فرستاده شدند.
 
حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در دیدار با هنرمندان اظهار کرد: خداوند 124 هزار پیامبر و اولیا را برای انسان‌ها فرستاده تا موحد شده و با تعلیم و تهذیب دست به تزکیه بزنند.

وی افزود: امروزه هنر بسیار اثرگذار است و مسائل با نقش‌آفرینی و هنرنمایی هنرمندان بهتر در ذهن مردم نقش می‌بندند.

این مسؤول با اعلام اینکه خداوند بهترین هنرمند است که با زیبایی تمام عالم را آفریده و دست به هنرنمایی بی‌نظیر در زمین و آسمان زده است، بیان کرد: خداوند در قرآن از هنرنمایی خود سخن به میان می‌آورد هر چند زیباترین خلقت خداوند عقل است که همه آن را به انسان عطا کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه انسان با هنرنمایی افراد زیادی را در هنر خود مجذوب می‌کند، گفت: هنر همان دانش، عقل و خردی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرد تا از آن به بهترین شکل استفاده شود.

وی با اعلام اینکه برای تبلیغ دین نیاز به هنرنمایی، طراوت، نشاط و شادابی است، بیان کرد: دین اسلام با هنر، شادابی و طراوت مخالف نیست هر چند در دین گریه و خنده وجود دارد ولی برخی افراد بیشتر گریه‌ها را عمومی کرده و خنده‌ها را در فضای اختصاصی قرار دادند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه باید جامعه‌ را به سمتی سوق دهیم تا همه خوبی‌های در آن نمودار شود، ادامه داد: در نگاه هنرمندانه باید در آثار هنرمندان هم گریه و هم خنده وجود داشته باشد زیرا خنده و گریه‌ها می‌توانند انسان را به جایی سوق دهند که انسانیت و کمال وجود دارد.

این مسؤول با اعلام اینکه دین مخالف خنده نیست بلکه با خلاف شرع مخالف است، گفت: باید در جامعه از آثار هنری ارزشمند حمایت شده و دست هنرمندان را به گرمی فشرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها